Hej,

Är på gång med att köpa ett takduschset och jag undrar om någon har erfarenhet, bra eller dålig, av dessa märken; Duschbyggarna, Damixa och/eller Tapwell. Obetydliga skillnader märkena emellan i den traditionella look jag vill ha, så kvalitet får avgöra.

Tack på förhand för svar!

O
Damixa och tapwell är ok.
Duschbyggarna har jag aldrig hört talas om..

• Gilla
Maeve
  • Laddar…
Tack!

Vi har Damixa tradition i båda badrummen och jag tycker de fungerar bra och känns tåliga. Med 3 små barn gäller det att det är rejäla grejer.

• Gilla
Maeve
  • Laddar…
BirgitS
Damixa en gammal välkänd dansk tillverkare som numera ingår i samma koncern som svenska Mora och FM Mattsson, som ju brukar anses ha bra kvalitet.

• Gilla
Maeve
  • Laddar…
Jag har haft flertalet Tapwell-blandare och varit nöjd med dem. Har en svart takdusch nu som funkat bra hittills.

Kvalitetsmässigt skulle jag säga att de ligger högst av de tre.

• Gilla
Maeve
  • Laddar…
Magnussons2019 Magnussons2019 skrev:
Vi har Damixa tradition i båda badrummen och jag tycker de fungerar bra och känns tåliga. Med 3 små barn gäller det att det är rejäla grejer.
Tack!

F falkn skrev:
Jag har haft flertalet Tapwell-blandare och varit nöjd med dem. Har en svart takdusch nu som funkat bra hittills.

Kvalitetsmässigt skulle jag säga att de ligger högst av de tre.
Tack!

BirgitS BirgitS skrev:
Damixa en gammal välkänd dansk tillverkare som numera ingår i samma koncern som svenska Mora och FM Mattsson, som ju brukar anses ha bra kvalitet.
Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.