Byggahus.se
Hej,

Är på gång med att köpa ett takduschset och jag undrar om någon har erfarenhet, bra eller dålig, av dessa märken; Duschbyggarna, Damixa och/eller Tapwell. Obetydliga skillnader märkena emellan i den traditionella look jag vill ha, så kvalitet får avgöra.

Tack på förhand för svar!

O
Damixa och tapwell är ok.
Duschbyggarna har jag aldrig hört talas om..

• Gilla
Maeve
  • Laddar…
Tack!

Vi har Damixa tradition i båda badrummen och jag tycker de fungerar bra och känns tåliga. Med 3 små barn gäller det att det är rejäla grejer.

• Gilla
Maeve
  • Laddar…
BirgitS
Damixa en gammal välkänd dansk tillverkare som numera ingår i samma koncern som svenska Mora och FM Mattsson, som ju brukar anses ha bra kvalitet.

• Gilla
Maeve
  • Laddar…
Jag har haft flertalet Tapwell-blandare och varit nöjd med dem. Har en svart takdusch nu som funkat bra hittills.

Kvalitetsmässigt skulle jag säga att de ligger högst av de tre.

• Gilla
Maeve
  • Laddar…
Magnussons2019 Magnussons2019 skrev:
Vi har Damixa tradition i båda badrummen och jag tycker de fungerar bra och känns tåliga. Med 3 små barn gäller det att det är rejäla grejer.
Tack!

F falkn skrev:
Jag har haft flertalet Tapwell-blandare och varit nöjd med dem. Har en svart takdusch nu som funkat bra hittills.

Kvalitetsmässigt skulle jag säga att de ligger högst av de tre.
Tack!

BirgitS BirgitS skrev:
Damixa en gammal välkänd dansk tillverkare som numera ingår i samma koncern som svenska Mora och FM Mattsson, som ju brukar anses ha bra kvalitet.
Tack!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.