3 837 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Takanslutning
Hej!
Var och köpte mitt Ikea kök igår, nu funderar jag på takanslutningen på överskåparna.
Jag tog 92 cm överskåp, skulle det funka med att lägga en liggande sockel mellan tak och överskåp..vil gärna ha mer luft mellan bänk och överskpå än vad "standarden" säger.
Bör tillägga att jag har 240 i takhöjd.
mvh
Var och köpte mitt Ikea kök igår, nu funderar jag på takanslutningen på överskåparna.
Jag tog 92 cm överskåp, skulle det funka med att lägga en liggande sockel mellan tak och överskåp..vil gärna ha mer luft mellan bänk och överskpå än vad "standarden" säger.
Bör tillägga att jag har 240 i takhöjd.
mvh
det låter bra...vet inte tiktigt hur tjock golv sockeln är men det blir nog tillräckligt för att luckarna skall kunna öppnas obehindrat genom att dom täcker stommen, plus att köket blir slimmat mot taket vilket jag tror kan bli snyggt
:
...hello..om du köper 38mm tjock bänkskiva och håller standardhöjden 50cm på kakel så får du ca 7cm kvar till taket .ska du ha krönlist också så bygger den ytterligare beroende på modell......vill du ha mer yta än 50 på kaklet så ska du välja 70höjd på väggskåpen alternativt att klämma in en 70hög väggskåpsstomme över spisen där man står ock kockar..
...ja du kan använda dig av sockel för att täta mot tak..
Klicka här för att svara