Har ett gammalt förråd där pappen är så dålig att den nedre spåntbrädan på varje sida måste bytas. Förrådet är oisolerad och jag undrar vad ni tycker är enklaste lösningen i mitt fall för att rädda förrådet. Funderade själv på en enkel lösning som att lägga nytt plåttak direkt på gamla pappen utan läkt, andra i området har gjort detta, men det kanske inte är att rekommendera?
Behöver 6 plåtlängder på ca 130cm totalt för detta taket (ca 280cm bredd på varje sida). Finns väl ej 130cm längder i handeln så då måste man kapa. Har hört att man skall använda specialverktyg för att kapa plåt så då är det kanske billigare att låta byggvaruhuset göra detta än att köpa nytt verktyg bara för detta ändamål.
Annars finns det både shingel och vanlig papp men det är ju lite krångligare än att lägga plåt misstänker jag.