Hej.
Jag har nyligen blivit med hus. Med huset följde ett garage. Detta garage ska jag nu till att inreda och isolera.
Vad jag undrar över är i vilken ordning saker ska ske.
Garaget ska delas av så att det även blir ett förråd. Sedan ska väggar och tak isoleras.

1. Vad är smartast, sätta upp väggen först och sedan isolera eller isolera väggarna först?
2. Vad isolerar jag lämpligast först, vägg eller tak?

Tacksam för vägledning.
 
En dum fråga: varför vill du isolera? Garaget blir inte varmare av att isolera. Det ska till en värmekälla också.
 
Av två anledningar.
1. Passar på när det ändå ska upp väggar. Vem vet det kanske kommer en värmekälla i framtiden.
2. Garaget står för nära bostadsbyggnad, så det måste brandisoleras.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.