Borde gå att behandla den med Osmo hårdvaxolja

Då bringar jag liv i denna intressanta tråd nu då!

Tänkte höra hur svårt det är för en lekman att få till en vägg med en schysst betong-look? Är det lättare att använda spackel och blanda mörk och ljus spackel för att få till en flammig yta eller borde man satsa på att testa 'Beton Cire' eller Tadelakt? vad tror ni är lättast?

Vore intressant att få liv i denna tråd igen!

Detta är det närmaste jag kommit betongyta. Materialet är Clay stone och bilderna tagna på Deco material i Uppsala. Har själv inte provat det än men jag ska. Jag lovar... :)

Tror inte att det är alltför svårt men man bör nog prova på en mindre yta först.

bild[3].JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

bild[2].JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
lazy rick
  • Laddar…
Intressant! Du får gärna dela med dig av dina erfarenheter sen och lägga upp lite bilder. Bilder är alltid kul!:)

Hittade nu också någon kalkbaserad färg som är från Pure & Original. Dem har en färg som man kan spackla efter man smetat på det på väggen. Har inte riktigt bestämt mig för vilken väg man ska gå än!

Läste nånstans om någon som helt enkelt bara bredspacklade en vägg, slipade och lackade/oljade med finfint resultat. Såg väldigt betonglikt ut. En fördel är ju att välja ett grått spackel :)

Annars kan man ju alltid använda gipsputs. Har en säck weber (tror jag) där den är grå istället för vit. Blir en riktigt snygg uta samt är väldigt lätt att applicera

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.