Håller på med sista planeringen av köket, funderar kring om man kanske bör sätta en täcksida mellan köksbänken och kylskåpet, annars lär det ju bli en ful glipa där emellan som man ser in bakom kylen? Samtidigt blir det ju lite konstigt i överkanten eftersom överskåpen är så mycket smalare än vad täcksidan kommer vara. Kylskåpet är av traditionell modell med överskåp i plåt, ingår alltså inte i själva köksinredningen så att säga. Hade ni valt täcksida eller inte? Kyl och frys är alltså de gråa längst ned i bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Jag tror inte det kommer se konstigt ut,
Överskåpen över kylen går väl lika långt ut som kylen?
Såhär ser vårt kök från 2003 ut mellan bänkskiva, fast vi har ett skafferi mellan, men principen är ju samma mot att våra överskåp inte är lika djupa
Överskåpen över kylen går väl lika långt ut som kylen?
Såhär ser vårt kök från 2003 ut mellan bänkskiva, fast vi har ett skafferi mellan, men principen är ju samma mot att våra överskåp inte är lika djupa
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Precis, ungefär så jag tänkte mig. Bara det att jag har plåtskåp över kylen istället för "vanliga" köksskåp. Kanske egentligen är snyggare att ansluta täcksida som typ du gjort och byta bort plåtskåpen mot väggskåp i samma som resten av köket. Blir ju betydligt mer enhetligt.
Klicka här för att svara