Håller på med sista planeringen av köket, funderar kring om man kanske bör sätta en täcksida mellan köksbänken och kylskåpet, annars lär det ju bli en ful glipa där emellan som man ser in bakom kylen? Samtidigt blir det ju lite konstigt i överkanten eftersom överskåpen är så mycket smalare än vad täcksidan kommer vara. Kylskåpet är av traditionell modell med överskåp i plåt, ingår alltså inte i själva köksinredningen så att säga. Hade ni valt täcksida eller inte? Kyl och frys är alltså de gråa längst ned i bilden. Ritning av kökslayout där kyl och frys är markerade i grått längst ned till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag hade valt täcksida på båda sidor om kylskåpen. Du får ett mer enhetligt kök och du slipper se in bakom på båda sidor.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
E Etriol skrev:
Samtidigt blir det ju lite konstigt i överkanten eftersom överskåpen är så mycket smalare än vad täcksidan kommer vara.
?
Någon bild som visar vad du menar eller en länk till hur överskåpet ser ut?

Jag tror inte det kommer se konstigt ut,
Överskåpen över kylen går väl lika långt ut som kylen?

Såhär ser vårt kök från 2003 ut mellan bänkskiva, fast vi har ett skafferi mellan, men principen är ju samma mot att våra överskåp inte är lika djupa :)

Kök från 2003 med vit skafferi och överskåp vid bänkskiva, mikrovågsugn och köksassistent synlig.
Skapa konto
Kök från 2003 med vita överskåp ovanför svart bänkskiva, mikrovågsugn och köksmaskin.
Skapa konto

Precis, ungefär så jag tänkte mig. Bara det att jag har plåtskåp över kylen istället för "vanliga" köksskåp. Kanske egentligen är snyggare att ansluta täcksida som typ du gjort och byta bort plåtskåpen mot väggskåp i samma som resten av köket. Blir ju betydligt mer enhetligt.

Jag hade nog valt skåp som matchar resten av skåpen istället om du ändå bara är i planerings stadiet.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.