Täcksidan ikea köken är inte mer än 2400mm. Om man vill lösa det från golv till tak så måste man fixa en täcksida någon annanstans antar jag och sedan sprutmåla den i samma kulör om det ej stämmer överens?
En skarv vid högskåpen kan man ju ha men det är inte snyggt.

Bygger med 2700 takhöjd och har samma fundering

• Gilla
xludber
  • Laddar…
fortfarande en gåta detta.

Är inne på att bygga ut en gipsskiva och måla i väggens färg istället

ja jag funderar också på det, Men marbodal kan man beställa längre och stommen marbodal har är från samma fabrik som ikea om jag ej är fel på det så borde ju fungera?

Misstänker att färgen är olika?

richardtenggren
Vi skarvade täcksidan i vårt tidigare kök, i vår fd. lägenhet, valde att placera skarven nertill då kylskåpet angränsade och täckte skarven så att säga.
Men ska täcksidan vara helt fri är det ju värre.

Har du kollat pickyliving eller superfront?

Vi har ikea-stommar men både höjde dem med klossar samt reglade upp 95mm bakom skåpen. Det medförde att inga täcksidor från Ikea gick använda. Lösningen blev 16mm MDF från Bauhaus som måttsattes av oss och tillkapades av den snälla personalen :D, sedan provmontering/justering/håltagning på plats mot stommarna och slutligen inlämning på lackering tillsammans med luckorna. Lackeraren gör liknande radier som luckorna och grundar dem ordentligt för att det ska bli snyggt! Hämtar dem imorgon, spännande!

Mvh Andreas

Onsalakorven andr.ljung skrev:
Vi har ikea-stommar men både höjde dem med klossar samt reglade upp 95mm bakom skåpen. Det medförde att inga täcksidor från Ikea gick använda. Lösningen blev 16mm MDF från Bauhaus som måttsattes av oss och tillkapades av den snälla personalen :D, sedan provmontering/justering/håltagning på plats mot stommarna och slutligen inlämning på lackering tillsammans med luckorna. Lackeraren gör liknande radier som luckorna och grundar dem ordentligt för att det ska bli snyggt! Hämtar dem imorgon, spännande!

Mvh Andreas
Halloj! Hur många luckor lämnade ni in för lackering, vad kostade det ungefär? Hur blev det med skarven?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.