Hur tänkte Ikea här ? Skickar med täcksidor som är 62cm bredd när de fyra skåpen är 60cm? Kan någon förklara hur jag ska lyckas med det ? Jag kan inte kapa för ikeas frigolitskåp tål ju knappt man kollar snett på dem för att de ska flagna på kanterna.
Hur ser det ut på ritningen? Det är inte så att dom ska täcka skivan på kortsidan på köksön? Om du förstår hur jag menar.. Att dom överlappar liksom.Danin skrev:
Lådfronter/dörrar bygger ut 2cm?
Fick ju med fyra st till baksidan vad jag antar. Men jag löste de då köksön går till väggen så får kapa sista täcksidan och täcka med akryl. Men känns lite korkat i min mening, men kollade och de hade inga täcksidor till 40 eller 80cm skåp.
Måste säga ja tycker IKEA:s kvalité känns sämre och sämre. Man hur från pax garderober hur materialet trillar genom garderobsidorna. De flagnar otroligt lätt vid minstakantstötning. Deras laminatskivor är otroligt dålig kvalié.
Nu blev de granitskiva och ikeas kök för vi tyckte de såg snyggt ut, men hade man inte renoverat så mycket på en och samma gång hade jag satsat på ett riktigt kvalitets kök med lackade skåp i stället som går att laga ifall de råkat få en repa eller två.
eller.
Måste säga ja tycker IKEA:s kvalité känns sämre och sämre. Man hur från pax garderober hur materialet trillar genom garderobsidorna. De flagnar otroligt lätt vid minstakantstötning. Deras laminatskivor är otroligt dålig kvalié.
Nu blev de granitskiva och ikeas kök för vi tyckte de såg snyggt ut, men hade man inte renoverat så mycket på en och samma gång hade jag satsat på ett riktigt kvalitets kök med lackade skåp i stället som går att laga ifall de råkat få en repa eller två.
eller.Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Detta är en ogenomtänkt sak som stört mig i många år med Ikea att man inte kan få en stor skiva att sätta på baksidan av en ö.
I princip alla andra fabrikat kan leverera detta.
HTH GörDetSjälv har t.ex en "panelskiva" som är 704x2400mm och då deras stommar är 704mm höga fungerar denna att anpassa som en hel rygg vilket även blir mycket snyggare än en massa småbitar tycker jag.
I princip alla andra fabrikat kan leverera detta.
HTH GörDetSjälv har t.ex en "panelskiva" som är 704x2400mm och då deras stommar är 704mm höga fungerar denna att anpassa som en hel rygg vilket även blir mycket snyggare än en massa småbitar tycker jag.
Klicka här för att svara