Jag har problem med hur jag ska göra med mitt nya kök. Köket kommer att se ut enl. ritning. Alla vitvaror, vitrinluckor och handtag är i aluminium. Problemet är krönlist och täcksida vid fläkten. Ska jag använda den bruna färgen som jag har på resten av skåpen eller ska jag köra aluminium över och på sidan av vitrinskåpen? IKEA har sockel i aluminium som jag kan använda som krönlist (täcka upp till taket) dock inga täcksidor. Vad tycker ni? Ska jag använda alu? Någon som vet vart jag kan hitta täcksidor i alu? Tacksam för hjälp!
 
  • Kk_0011.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
IKEA har ju täcksidor i rostfritt nu. Du kanske ska prova dem. Har inte sett dem själv ännu, men jag har hört att de ska vara snygga.
 
Jag tycker du ska använda den bruna färgen som du redan har där. Att du knyter ihop köket.. jag skulle välja brunt :)
 
Tycker nog också bruna, då du verkar vilja ha sockeln i det, blir en helhet på så sätt


/M
 
Jag skulle välja brun täcksida och brun krönlist.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.