Tack för erbjudandet, Putt! Jag uppskattar verkligen den goda tanken, det här är ett fantastiskt forum med så hjälpsamma användare!
Men, sagan har redan fått ett lyckligt slut! Efter att ha spenderat en god del av gårdagen med att kryssa runt mellan Göteborgs rörmånglare och få nya besked på varje ställe var jag på vippen att ge upp, då det plötsligt gick upp för mig att jag inte varit på Återbruket! Med mycket dämpade förhoppningar åkte jag dit och började leta bland deras radiatorer och lyckades faktiskt hitta ett med ventilen kvar på. På ventilen satt ett lock som jag med hjälp av en tumstock bedömde SKULLE kunna vara rätt. I kassan tyckte man inte det var värt att göra en korttransaktion för, så man bjöd på detta. Väl hemma började jag med försiktiga fingrar skruva på mitt fynd på ventilen och det passade perfekt! På med gängtape, dra åt, måla, klart!
För folk som står med samma problem i framtiden kan jag berätta att gängan verkar vara M18x2, men den är inte helt enkel att få tag i. I synnerhet om man är privatperson och inte får handla från grossisterna.
Slutet gott, allting gott.