Vi målade vare sig med täcklasyr eller Demidekk. Tycker för övrigt att det låter rimligt som försäljaren säger, och andra sidan kan det ju vara skönt att veta att huset är skyddat även om utseendet inte är på topp.
Men man inser ju också att det finns lika många uppfattningar som det finns färgnyanser om vad man skall måla med och hur.