Hej, vägföreningen här ska anlägga ett täckdike längs en väg för avvattning. Tanken är att lägga ett dränrör i makadam, bredd 40 cm djup 50 cm. Diket ska ligga mellan grusväg och häck där det är en gräsremsa nu. Hur skulle man avsluta uppåt? Ska man ha makadam hela vägen upp eller lägga jord sista biten?