När jag monterade pelletsbrännaren i min calmar v33 så tog jag bort inspektionsglaset och gjorde ett större hål i luckan och satte ditt ett förlängningsstos. Nu vill jag elda lite ved i pannan så jag tänkte ta bort brännaren och låta förlängningsstoset sitta kvar och sedan montera inspektionsglaset på en större plåt som jag sätter direkt på förlängningsstoset. Tror ni de går eller blir de dumt på nått vis?
Försöker bifoga min första bild här på forumet. Den visar hur det ser ut idag. Hoppas ni förstår vad jag menar.
Försöker bifoga min första bild här på forumet. Den visar hur det ser ut idag. Hoppas ni förstår vad jag menar.
Tror inte dom har nått färdigt för detta ändamål, min tanke var ju att köpa en till lucka o växla emellan men sen kom jag på att göra såhär.
Kan inte ta nån bild nu för brännarn går så jag fixar de senare men insidan av luckan ser ut som original fast med ett större hål i innerplåt och isolering.
Idag sitter de isoleringspackning mellan lucka o stos. Tänkte även sätta spn mellan stos och plåt och mellan plåt och inspektionsglas.
Kan inte ta nån bild nu för brännarn går så jag fixar de senare men insidan av luckan ser ut som original fast med ett större hål i innerplåt och isolering.
Idag sitter de isoleringspackning mellan lucka o stos. Tänkte även sätta spn mellan stos och plåt och mellan plåt och inspektionsglas.
Låter bra
då tar jag o testar hur varmt de blir.
Alltid skönt med synpunkter! Tar gärna fler om nån har
Tack för svar!
Alltid skönt med synpunkter! Tar gärna fler om nån har
Tack för svar!
Klicka här för att svara
