När jag monterade pelletsbrännaren i min calmar v33 så tog jag bort inspektionsglaset och gjorde ett större hål i luckan och satte ditt ett förlängningsstos. Nu vill jag elda lite ved i pannan så jag tänkte ta bort brännaren och låta förlängningsstoset sitta kvar och sedan montera inspektionsglaset på en större plåt som jag sätter direkt på förlängningsstoset. Tror ni de går eller blir de dumt på nått vis?

Försöker bifoga min första bild här på forumet. Den visar hur det ser ut idag. Hoppas ni förstår vad jag menar.

• 1357808311724.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du bör nog se till att isolera bra då det blir ordentligt varm vid nedre luckan då du eldar med ved.

Detta ser ju bra ut ... du återställer luckan mao. och glaset kommer länge ut än det var tidigare .
Blir säkert helt OK...
Eti

Har inte Trebema nån färdig "vedplugg" åt dig?

kan du ta en bild på luckans insida så ser man bättre vad som måste göras...
Eti..

Tror inte dom har nått färdigt för detta ändamål, min tanke var ju att köpa en till lucka o växla emellan men sen kom jag på att göra såhär.

Kan inte ta nån bild nu för brännarn går så jag fixar de senare men insidan av luckan ser ut som original fast med ett större hål i innerplåt och isolering.

Idag sitter de isoleringspackning mellan lucka o stos. Tänkte även sätta spn mellan stos och plåt och mellan plåt och inspektionsglas.

du kan detta , det ser jag.. Det blir säkert bra.
Lycka till.
Eti..

Låter bra :-) då tar jag o testar hur varmt de blir.

Alltid skönt med synpunkter! Tar gärna fler om nån har :-)

Tack för svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.