T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 284 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 284 inlägg
Jag bygger ett Attefallshus som står på en plintgrund. Nedtill syns ju reglarna eftersom fasadbrädorna slutar ovan mark. Jag funderar på om det finns något bra sätt att få grunden att se mer estetiskt tilltalande ut
.
Kan man tex klä reglarna med fibercementskivor för att få dem att mer likna en gjuten platta?
Eller har ni andra förslag?
Kan man tex klä reglarna med fibercementskivor för att få dem att mer likna en gjuten platta?
Eller har ni andra förslag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilden kanske luras, men det ser ut som att bjälklaget är under marknivå?
På en klassisk plintgrund så brukar bjälklaget ligga 30-50cm ovan mark för att det ska bli bra ventilation under.
Jag är lite fundersam på din konstruktion, känns som en stor risk för att fukt blir stående under bjälklaget där.
På en klassisk plintgrund så brukar bjälklaget ligga 30-50cm ovan mark för att det ska bli bra ventilation under.
Jag är lite fundersam på din konstruktion, känns som en stor risk för att fukt blir stående under bjälklaget där.
Jag håller med maah, på baksidan ser det i princip ut som att syllen är i marknivå. Det ser ut som att bottenbjälklaget kommer flyta i vatten varje vår och kanske även vid kraftiga regnfall. Jag hoppas för er skull att jag har fel.
Diamantklinga i sänksåg eller cirkelsåg med en rätskiva för långa snitt är det jag sett folk använda, typ samma som för fibercement.T Ejmelie skrev:
Vinkelslip skulle jag undvika men det går såklart.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Jag har klätt syll med plåt, man ber plåtslagaren klippa till några remsor. Bara skruva dit med överlapp. Kostnad typ några hundra.
Se till att det finns luft mellan mark och plåten bara, annars har du byggt dig en krypgrund.
Se till att det finns luft mellan mark och plåten bara, annars har du byggt dig en krypgrund.
Klicka här för att svara