4 617 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Täcka för avloppsbrunn
Medlem
· Västragötalanslän
· 342 inlägg
Har ett badrum med 2 golvbrunnar varav jag använder den ena till badkaret, medans den andra är till för en dusch som inte finns. Vilket för att det ofta luktar illa från den och man får springa och fylla vattenlåset med vatten med jämna mellanrum.
Därför funderar jag på om man kan täcka för avloppsbrunnen men t.ex. tejp eller något bättre?
Denna brunn kommer inte att användas förrän badrummet renoverats i framtiden. Men är det någon fara med att göra så eller någon som har ett bättre tips?
Därför funderar jag på om man kan täcka för avloppsbrunnen men t.ex. tejp eller något bättre?
Denna brunn kommer inte att användas förrän badrummet renoverats i framtiden. Men är det någon fara med att göra så eller någon som har ett bättre tips?
Häll en matsked matolja i vattenlåset efter att du spolat i vatten nästa gång, det lägger sig som en hinna på vattnet och hindrar det från att avdunsta = ingen mer dålig lukt.Originalet skrev:Har ett badrum med 2 golvbrunnar varav jag använder den ena till badkaret, medans den andra är till för en dusch som inte finns. Vilket för att det ofta luktar illa från den och man får springa och fylla vattenlåset med vatten med jämna mellanrum.
Medlem
· Västragötalanslän
· 342 inlägg
Har redan testat detta och visst avdunstar det inte. Men istället så härsknar oljan och luktar ännu värre. Då var det inte så lätt att skölja ner oljan heller.
Medlem
· Västragötalanslän
· 342 inlägg
Industimatolja, och tips på någon bra sådan? Då jag aldrig brukar köpa matolja. Tror det va rapsolja som jag använde sist.
Medlem
· Västragötalanslän
· 342 inlägg
Då ska jag se om jag får tag i nåt antidunstmedel imorgon, annars får det bli parafinolja istället.
Tack för snabba svar
Tack för snabba svar
Klicka här för att svara