Hur tar jag över ett befintligt arlo kamerasystem när jag inte får tag i gamla ägaren för att ” ta bort sig själv från appen ” ?
 
Vad säger supporten när du kontaktar dem?
 
K Kontoristen7 skrev:
Vad säger supporten när du kontaktar dem?
Hej jag har ringt dom men kommer ej fram i linjen.
 
J jawen skrev:
[länk]
Hej Jawen

Jag har ett äldre arlo system, länken du skicka mig är för nya arlo modellen.
Jag skickar en bild på mitt system.
 
  • Äldre Arlo-system med NETGEAR VMB3000 basstation och fyra VMC3030 kameror, inkluderar nätadapter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mittt är oxå "gammalt" & bas-station hette VMB4000 såg jag nu.
Kamerorna (5 st) ser ut som dina, men jag har "svart kondom" på 4 av dom.

Va lite struligt att "sätta igång" alla, man får ha alltihop typ 1 m ifrån varandra
Ska kolla om jag hittar nå info!.
 
J jawen skrev:
[länk]

Ska funka på VMB3000 modellen med kamera VMC3030
Tack för ditt svar,

Mitt problem är att när jag försöker lägga till min Arlo-hubb (VMB3000) via Arlo-appen, hittar den inte hubben. Hubben är ansluten till routern med kabel, och jag har nollställ samt försökt starta om både hubben och routern utan framgång och jag.
 
J jawen skrev:
[länk]

Ska funka på VMB3000 modellen med kamera VMC3030
Lösning för att ansluta Arlo-hubb (VMB3000)

Om ni har problem med att lägga till din Arlo-hubb i appen, testa att lägga till en kamera först istället för hubben. När du lägger till kameran kan appen automatiskt identifiera hubben och koppla ihop den med ditt system.

Detta löste problemet i mitt fall, och allt fungerar nu som det ska!


Stort tack till er – ni är grymma!
 
  • Gilla
jawen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.