Försöker ta ner en Cylida Prima / Futurum typ 817 köksfläkt för att montera en ny, men förstår ej hur den är upphängd. Har tagit loss fettfilterdelen och två skruvar, men ser inga fler skruvar underifrån liksom. Bakom där kolfiltret satt så finns två gamla L-formade plastskydd. När jag petar med skruvmejsel rör sig endast de bakre delarna av dessa L-skydd men delarna mot sidorna rör sig inte en millimeter. Då man ser på sladden jämfört med hålet att fläkten monterades innan skåpet så är min nästa plan att försöka få ner skåpet. Men skruvarna sitter som berget. Har någon några tips på hur jag får bort denna spisfläkt lättast? Stort tack för alla tips på förhand!
En Cylinda Prima / Futurum typ 817 köksfläkt ses monterad under ett köksskåp med elsladd synlig, symboler och logotyper på framsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Etikett på en Futurum köksfläkt, visar modell 831 och specifikationer som spänning 230 V, effekt 110 W samt serienummer och typbeteckning.
Skapa konto
Reglagepanelen på en Cylinda Prima köksfläkt med en vridknapp inställd på läge 0.
Skapa konto

Tack - kände inga skruvar där, men kikar på nytt imorgon om de gömmer sig under smutsen! (De två med röda pilar fick jag ut enkelt men de va jätteflottiga.)

Stooort tack för tipset! Fick ner den 🙂💪 Del av köksskåp inuti, visar väggmonterad hylla med metallfäste och eluttag i bakgrunden. Hyllan verkar ha rengjorts.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.