Produkter som diskuteras: "Hovtången"
Hovtänger
Hovtänger är specialverktyg som används av hovslagare och djurägare för att trimma och underhålla hovar på hästar och andra hovbärande djur. De är utformade för att klippa genom den hårda keratin som hovarna består av, vilket kräver en
Läs mer
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Har gjort detta själv en gång på ett helt bostadshus.
Använde hammaren, och klorna på "baksidan":
Eftersom Sidiplattorna är känsliga och lätt spricker, så är aldrig spikarna inslagna i botten.
Utan tryck in lite med hammaren, kila in den under spikhuvudet, och så in med en lång, rätt tunn brädbit innan du bänder ut spiken.
För mig gick det förvånansvärt lätt att ta ner Sidiplattorna, det var inte många som gick sönder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eftersom Sidiplattorna är känsliga och lätt spricker, så är aldrig spikarna inslagna i botten.
Utan tryck in lite med hammaren, kila in den under spikhuvudet, och så in med en lång, rätt tunn brädbit innan du bänder ut spiken.
För mig gick det förvånansvärt lätt att ta ner Sidiplattorna, det var inte många som gick sönder.
Tack!KnockOnWood skrev:
Har gjort detta själv en gång på ett helt bostadshus.
[bild]
, jag får lov att kolla mina hammare och hoppas bara att spikarna inte är stumt inslagna.
Jo det går säkert så oxå, men jag vill helst få ner dom så hela som möjligt.
Fördelen med att få dom i mindre bitar är att dom passar i eternit-containern på återvinningen...stora bitar tycker dom är jobbigt att ta hand om ibland.
Men det är ju se där med att knäcka dom samtidigt som man står o flåsar med hammaren...
Men det är ju se där med att knäcka dom samtidigt som man står o flåsar med hammaren...
Storleken på mina är typ 1x0,3m. Är det problem med det?
Ja så vilt kan det gå till på fastlandet. Vår ÅVC har öppet 6ggr/år och då är den invaderad av alla fritidsstugägare. Enda tiden då vi fastboende kan komma dit i lite lugn o ro är på vintern. Jag tänker paketera mina plattor sen får dom ligga och mogna tills sommarn är över...och flakmopeda dit dom i höst.Bösahus skrev:
Jag ringde ansvarig på ÅVC och tänkte fråga hur tung och stora paket dom hanterar, fick då veta att allt mottagande av asbest är stoppat av skyddsombudet. personen kunde inte ge något besked.
Jag får väl göra som ryktet säger att de menar: gräv ner skiten själv...
Jag får väl göra som ryktet säger att de menar: gräv ner skiten själv...
https://www.globaltools.se/verktyg/...ornare-brackjern-och-mejslar?product_id=27523
En sån här smal kofot kan va bra i sånna här lägen.
(Jag brukar lägga eterniten i en kraftig sopsäck och tejpa igen. På åvc har de en container man lägger in säcken i. )
//AA
En sån här smal kofot kan va bra i sånna här lägen.
(Jag brukar lägga eterniten i en kraftig sopsäck och tejpa igen. På åvc har de en container man lägger in säcken i. )
//AA