3 610 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Ta ner björkar och skänka veden?
Hej!
Har förstått att en del av er här på sidan har fått hjälp med att ta ner träd mot att man skänker veden. Har satt in en annons, men inte fått ngt napp alls! Har ni tips på bra forum? Någon bra tidn el sajt där vedintresserade verkar leta?! Andra tips på att försöka komma lite billigt undan med våra 3 björkar i Sthlm? Frågade ett par trädfällare om priser- de var hutlöst dyra.
Anna o Anders
Har förstått att en del av er här på sidan har fått hjälp med att ta ner träd mot att man skänker veden. Har satt in en annons, men inte fått ngt napp alls! Har ni tips på bra forum? Någon bra tidn el sajt där vedintresserade verkar leta?! Andra tips på att försöka komma lite billigt undan med våra 3 björkar i Sthlm? Frågade ett par trädfällare om priser- de var hutlöst dyra.
Anna o Anders
Jag tror nog att det är många som är intresserade av ved, men det är inte så många som kan fälla träd , och speciellt inte stora träd i bebyggda områden. Om du kan få ner träden så kanske det finns fler som är intresserade av att ta hand om dem. Annars vore det intressant att veta ungefär vad proffesionella trädfällare tar?
Hej! Känner att plikten kallar
. Eftersom jag tillhör branschen så måste jag varna för att ta hem okunnigt folk för att fälla träd mot veden. I och med att man inte har gällande försäkringar i dessa fall så kan slutnotan bli skrämmande hög. Speciellt om personen i fråga skulle såga sig själv. Kolla istället upp vad det skulle kosta att välta omkull trädet/träden. Uppstyckning av trädet är inte lika riskfullt och det kan man ju överlåta till någon med motorsågsvana.
Vänligen,
Andreas
Vänligen,
Andreas
Klicka här för att svara