Jag skulle behöva få loss låset i min ytterdörr.
Låscylindern står det ASSA på och på låshuset står det boda 444. Mitt problem är, att jag inte vet hur jag får loss låscylindern, så att jag kan dra ut den. Låshuset går ju inte att dra ut sålänge cylindern sitter och blockera.
Tilläggsfråga: Går det att ha kvar det gamla boda 444 huset och enbart byta assa cylindern?
om någon vet vilka delar som i så fall passar ihop?
Så här ser låset ut:
tänkte at det kanske går att hitta en ny cylinder som kan passa, typ som denna, men vilken model till boda 444 i så fall?
Men fram för allt skulle jag vilja veta hur jag får loss cylindern som sitter där nu.
Låscylindern står det ASSA på och på låshuset står det boda 444. Mitt problem är, att jag inte vet hur jag får loss låscylindern, så att jag kan dra ut den. Låshuset går ju inte att dra ut sålänge cylindern sitter och blockera.
Tilläggsfråga: Går det att ha kvar det gamla boda 444 huset och enbart byta assa cylindern?
om någon vet vilka delar som i så fall passar ihop?
Så här ser låset ut:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
tänkte at det kanske går att hitta en ny cylinder som kan passa, typ som denna, men vilken model till boda 444 i så fall?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men fram för allt skulle jag vilja veta hur jag får loss cylindern som sitter där nu.
menar du från insidan af dörren där vredet sitter? Jag får inte ut vredet, och jag hittar ingen skruv eller stift el likn på cylinders på från utsidan av dörren. Ka man kanske dra ut den med nycklen på något fiffigt sätt?
Självbyggare
· Stuga i Dalsland
· 358 inlägg
Klicka här för att svara
