1 565 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Ta in byggmaterial i lägenhet
Hej!
Dum fråga kanske. Jag bor på andra våningen i ett rätt gammalt hus med en rätt liten trappuppgång (ca 4 meter på bredden). Hur gör man enklast för att lasta in långt byggmaterial så som golv och lister. De golv jag tänker beställa kommer i fallande längder på 2,5-5m. De långa plankorna känns väldigt svåra att få in och eftersom golvet är massivt och ska stå i sin förpackning inomhus i några dagar innan golvläggningen börjar så känns det även dumt att bryta förpackningen för att lasta ur ett plank i taget.
Tacksam för svar!
Dum fråga kanske. Jag bor på andra våningen i ett rätt gammalt hus med en rätt liten trappuppgång (ca 4 meter på bredden). Hur gör man enklast för att lasta in långt byggmaterial så som golv och lister. De golv jag tänker beställa kommer i fallande längder på 2,5-5m. De långa plankorna känns väldigt svåra att få in och eftersom golvet är massivt och ska stå i sin förpackning inomhus i några dagar innan golvläggningen börjar så känns det även dumt att bryta förpackningen för att lasta ur ett plank i taget.
Tacksam för svar!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Vi tog in bänkskivan med kran, tak beställde vi i max längden som gick att få upp i trapphuset och listerna lika så. Vi fick bära upp bräda för bräda, fördelen var att det var 3m takhöjd i trapphuset.
Men vi bodde på 3e våningen, med första våningen en halvtrappa upp.
Men vi bodde på 3e våningen, med första våningen en halvtrappa upp.
Klicka här för att svara