10 143 läst ·
26 svar
10k läst
26 svar
Ta bort yale doorman
Går det inte att skruva bort fram och bak sida och komma åt att öppna på nåt vis?N nernu skrev:Har du köpt det av oss? Nej. Nähä tyvärr.
Garantin har gått ut. Vi verkar ha haft rejäl otur helt enkelt.
Haha. Jag förstår. Jag tänkte det när jag skrev tråden. Jag frågar ju i princip hur man gör när man bryter sig in. Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska ta mig till. Annat än att yxa upp hela dörren. Men det känns ju inte särskilt lockande.
Finns det inte fler låssmeder i staden eller grannbyn.N nernu skrev:Har du köpt det av oss? Nej. Nähä tyvärr.
Garantin har gått ut. Vi verkar ha haft rejäl otur helt enkelt.
Haha. Jag förstår. Jag tänkte det när jag skrev tråden. Jag frågar ju i princip hur man gör när man bryter sig in. Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska ta mig till. Annat än att yxa upp hela dörren. Men det känns ju inte särskilt lockande.
Testa och ring igen det kanske blivit ett missförstånd, förklara att du vill ha hjälp att få upp en dörr som gått i baklås.
Därefter är frågan om ni vill installera ett nytt yale doorman eller kanske använda det som satt där innan yale doorman monterades om ni har det kvar.
Ni kan köpa ett nytt yale doorman som ni själva kan montera efter att de öppnat dörren.
Det du kan testa är att demontera yale doorman inre enhet och se om du kan nödöppna låshuset genom att påverka roddaren med en skruvmejsel, vilket kan fungera om vredpinnen är lite kort.
Det går dåligt! Huset bebos utöver mig och min man av två små tjuvar och terrorister som ägnar sig åt ständiga sabotage av den dagliga verksamheten. Dörren förblir därför låst. Min förhoppning är att jag ska kunna ägna kvällen åt utbrytarverksamhet. Främst med skruvmejsel som verktyg. Funkar inte det så blir det yxa och slägga ändå. Uppdatering kommer!J Jocke Best skrev:
Jag hade ett likande problem med mitt Doorman V1. Testade dock inte den mekaniska nöd öppningen på insidan, har aldrig tänkt på att den finns
. I mitt fall tog jag ut batterierna, och satte i nya. Hade aldrig fått någon varning om låg batteri nivå, men det var mitt desperata försök. Det hjälpte mig. Vet inte om det berodde på att jag tog ut batterierna så den blev noll-ställd (norsk reset
) , eller om batteri spänningen var låg utan att larmat om det. Detta bör dock inte påverka den inre nöd öppningen då den är mekanisk. Den känns ju mer som att lås kistan havererat.
Ingen risk att ni ställt låset i bortasäkring? Då funkar ju inte den inre nöpöppningen...
Det här får mig dock att inse att det är dags att gömma en nyckel till källardörren någonstans i garaget
Ingen risk att ni ställt låset i bortasäkring? Då funkar ju inte den inre nöpöppningen...
Det här får mig dock att inse att det är dags att gömma en nyckel till källardörren någonstans i garaget
Bortasäkring kan det inte vara. Då hade vi kommit in med tag. Och batteri har vi också testat.M mojjen skrev:Jag hade ett likande problem med mitt Doorman V1. Testade dock inte den mekaniska nöd öppningen på insidan, har aldrig tänkt på att den finns. I mitt fall tog jag ut batterierna, och satte i nya. Hade aldrig fått någon varning om låg batteri nivå, men det var mitt desperata försök. Det hjälpte mig. Vet inte om det berodde på att jag tog ut batterierna så den blev noll-ställd (norsk reset
) , eller om batteri spänningen var låg utan att larmat om det. Detta bör dock inte påverka den inre nöd öppningen då den är mekanisk. Den känns ju mer som att lås kistan havererat.
Det här får mig dock att inse att det är dags att gömma en nyckel till källardörren någonstans i garaget![]()
Göm en nyckel! Det som är mest irriterande med det här är att två veckor innan dörren gick i baklås fick jag höra av någon som jobbar med dörrar att man inte kan lita på yale utan att man måste ha en extranyckel nånstans.
Alltså... hur gick det? Erkänn att nödöppningen funkade ändå?
Klicka här för att svara