2 014 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Ta bort tejp och limrester gröntejp T-flex
Hej!
Jag har putsade betongväggar där det använts gröntejp. Det är inte mycket tejp men det är väldigt kletigt svårt att få bort. Jag ska nu spackla och måla och vill ta bort alla rester. Vad ska användas? Aceton? Lacknafta? Bensin? Eftersom underlaget är betong är det inget man behöver vara rädd för.
MVH
Jag har putsade betongväggar där det använts gröntejp. Det är inte mycket tejp men det är väldigt kletigt svårt att få bort. Jag ska nu spackla och måla och vill ta bort alla rester. Vad ska användas? Aceton? Lacknafta? Bensin? Eftersom underlaget är betong är det inget man behöver vara rädd för.
MVH
Självbyggare
· Stockholm
· 8 221 inlägg
Har du provat rödsprit (T-röd) det brukar funka rätt bra på limrester.?Etnoy skrev:
Hej!
MVH
Moderator
· Stockholm
· 56 239 inlägg
Jag har använt Thinner (kallas för förtunning i färgaffärerna numera, för att lura undomar som letar thinner att sniffa). Det har fungerat när T-röd inte fungerade. I mitt fall var det gamla limrester av vanlig maskeringstejp på på marmor.
Produkter som diskuteras: "maskeringstejp"
Sinuz smart maskeringstejp
UV-resistent tejp med trackfinder
49 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden