Jag håller på att fälla lite träd till andra och då funkar det inte att jag står och gör upp en brasa i deras trädgår. Dessutom en brasa som tar flera timmar. Men hade jag haft en stubbe hemma på tomten så hade jag också eldat upp den.
Nej, det är nog en stubbfräs som gäller. Syn bara att de är så dyra. Men jag skall försöka hitta någon som hyr ut häromkring.
Martin
Nej, det är nog en stubbfräs som gäller. Syn bara att de är så dyra. Men jag skall försöka hitta någon som hyr ut häromkring.
Martin
Jo att få död på stubben vet jag hur man gör, men det är värre när man skall ta bort den.
Martin
Martin
Varför inte låta naturen göra sitt.
Såga av stubben ett antal centimeter under markytan och fyll på med matjord. Naturens gång kommer att sköta resten.
Är stubben i gräsmattan slår man automatiskt av eventuella rotskott med gräsklipparen annars får man vara där och dra bort dom som kommer ett par tre gånger under växtsäsongen.
Såga av stubben ett antal centimeter under markytan och fyll på med matjord. Naturens gång kommer att sköta resten.
Är stubben i gräsmattan slår man automatiskt av eventuella rotskott med gräsklipparen annars får man vara där och dra bort dom som kommer ett par tre gånger under växtsäsongen.
Det är inte så enkelt att såga av stubben några centimeter under markytan. Du förstör kedjan tex. Men visst funkar det. Och om man inte har tillgång till någon stubbfräs eller grävmaskin är det nog det smidiagste sättet.
Martin
Martin
Jag har precis fällt 3 gigantiska tallar på tomten och hade således 3 stubbar (ca 60 cm i diameter) att bli av med. Trädfällaren fixade kontakten med stubbfräsaren. 1800+moms för alla 3. Högst överkomligt och mycket smidigt. Skulle aldrig drömma om att själv ge mig på dessa bjässar.
Hur lång tid tog det att få bort stubbarna? Funderar lite på vilken timpeng han behövde?Doctool skrev:
Mvh Martin
Ok, jag såg framför mig en liten fräs som jag vet priset på. I det fallet skulle det varit intressant att veta tiden och timpengen.
Mvh Martin
Mvh Martin