Hej på er!

Jag har tänkt mig bygga en veranda bredvid huset och tog bort träd under december. Nu undrar jag hur jag ska göra för att säkerställa att inte trädet växer upp under verandan.

Bifogar bilder som visar hur det ser ut, jag tänkte om jag skulle elda bort dom men risken att huset är ungefär 2,5m från stubben.

Vad säger ni är bäst för att säkerställa att risken försvinner runt att dom växer upp under byggd veranda?

Tack på förhand!
 
  • Bilden visas som helt svart, inga synliga detaljer. Verkar vara antingen mörk eller saknar innehåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bilden verkar vara helt svart och utan innehåll vid en första anblick.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nedhuggen trädstam och grenar på marken, soligt, skräp i bakgrunden, utomhus, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trädgårdshörn med uthuggna trädstammar, vedhög, vattenkanna och murade stenar vid tegelhus på solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgård med kapad stubbe, stockar, smältande snö, tegelvägg, vedstack och grönt vattenkannor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Bilden är helt svart, ingen synlig detalj, möjligtvis en laddningsfel eller bildvisningsproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stubbfräs.
 
  • Gilla
jonaskop
  • Laddar…
MrJay
Bäst är att rycka ut de med redig grävmaskin. Vi gjorde det med över 70 träd, ville inte fuska med stubbfräs och ha resterna, rötter och annat kvar.

Att elda ner stubbar är en lååååång process.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.