Behöver tillfälligt ta bort ramen på ett Schneider Exxact vägguttag WDE008287 för att kunna måla väggen.

Har monterat bort den yttre ramen och skruvat bort skruvarna, men uttaget sitter som berget. Måste man göra på något speciellt sätt?
 
  • Dubbel vägguttag från Schneider Exxact-serien utan yttre ram, infäst mot vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lossa skruvarna till uttaget och dra ut det så ska ramen vara lös
 
Mats-S
Den kanske har blivit "fastmålad" vid en tidigare renovering? Testa att bända med ett brett stämjärn och se om det inte lossnar då.
 
P Putte 9497 skrev:
Lossa skruvarna till uttaget och dra ut det så ska ramen vara lös
Tack. Ska testa imorgon. Uttaget är nyligen monterat så det kan nog vara anledningen att det sitter så bra eftersom det är nytt.
 
Mats-S John Smith skrev:
Den kanske har blivit "fastmålad" vid en tidigare renovering? Testa att bända med ett brett stämjärn och se om det inte lossnar då.
Uttaget är ganska nytt så det beror inte på det. :cool: Får testa att dra lite hårdare helt enkelt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.