Tidigare var den enda vägen in till vår kallvind genom en lucka i yttertaket men i och med utbyggnad av ventilationen har jag nu även monterat en vindslucka på insidan från vinden ner till övervåningen.
Det har börjat läcka runt luckan och jag har därför två alternativ - antingen ta bort den helt eller laga läckan. Jag lutar åt att ta bort den då jag ju nu kommer in på vinden inifrån.
Kan någon se någon bra anledning till varför det kan vara bra att kunna komma in på vinden utifrån..?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det har börjat läcka runt luckan och jag har därför två alternativ - antingen ta bort den helt eller laga läckan. Jag lutar åt att ta bort den då jag ju nu kommer in på vinden inifrån.
Kan någon se någon bra anledning till varför det kan vara bra att kunna komma in på vinden utifrån..?
Självbyggare
· Stockholm
· 8 219 inlägg
Det är inte så att du vill komma ut på taket genom luckan då ? Istället för via stege osv.P Peter321 skrev:Tidigare var den enda vägen in till vår kallvind genom en lucka i yttertaket men i och med utbyggnad av ventilationen har jag nu även monterat en vindslucka på insidan från vinden ner till övervåningen.
[bild]
Men visst, läcker den kanske det är bäst att ta bort, annars låter det smidigt att ha för kontroll av takets skick osv om inte annat.
Kanske att det hade varit bra men nu är det ganska lätt att ta sig upp med stege (och den fastmonterad takstegen). Oavsett sätt så vågar jag ändå inte klättra runt på taket då det är ganska brant och högt. 😅klaskarlsson skrev:
Har landat i att vi kommer ta bort den. Utöver att stoppa läckaget känns det som att taket blir lite ”snyggare” utan den. 😎
Klicka här för att svara