Jag håller på och gör i ordning tvättstugan i mitt nyinköpta hus.
Tvättstugan ligger i källaren och har haft våtrumstapet/plastmatta ( ???)
Nu har jag rivit bort detta och tänkte måla väggarna med silicatfärg.
Det är bara det att limresterna är lite ;) bökiga att ta bort.
Är det någon som har nåt bra tips eller är det bara att pilla?
 
Bandslip med mycket grovt papper fungerar för det mesta.
Trixet är att det inte får bli för varmt av friktionen, då smälter limmet och sätter igen sandpappret.
Du måste därför köra ner varvtalet på slipmaskinen. Själv använder jag en s.k. vridtransformator men det är inte så många som har det hemma.
Alternativet kanske är att köra mycket korta stunder :-/
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.