Hej! jag tänkte jämna till väggen med antingen knacka bort fixet eller hyra saneringsfräs. sedan husfix att jämna ut med. Har ni något förslag?

• Renoveringsprojekt där väggen har ojämnt fix och spackel samt synliga tegelstenar och rörinstallationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som har förslag på den bästa lösningen? Är det värt att hyra en saneringsfräs för så liten yta?

• Gilla
Sophiaellen
  • Laddar…
B billyby skrev:
Någon som har förslag på den bästa lösningen? Är det värt att hyra en saneringsfräs för så liten yta?
Måste gå snabbare att ta för hand än att åka och hyra en fräs.
Vad ska du ha för ytskikt sen?

Bästa svaret

Att hyra saneringsfräsen med en dammsugare kommer bli en stor operation givet hur mycket skit det genererar även med dammsugaren igång. En enkel slipkloss eller att bara slå bort det som sticker ut med en kofot smutsar ner betydligt mindre. Får du bort det som sticker ut spelar håligheter ingen roll när du kaklar igen förutsatt att kakel ska upp igen där det satt innan

• Gilla
billyby
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Måste gå snabbare att ta för hand än att åka och hyra en fräs.
Vad ska du ha för ytskikt sen?
Tack för svar! det låter bra. Tanken är att fylla ojämheterna och spackla med gipsputs eller köksfix sedan primer på det. Jag ska sedan kakla ända upp till taket. rekommenderar du gipsputs eller köksfix?

Eftersom det var svårt att få bort kakelfixet med kofot och allt redan var dammigt pga stamrenovering, så blev det ändå ett snabbt jobb med en saneringsfräs. Det var lätt värt de timmars slit det hade varit med en kofot. hyrfirman ligger också ett stenkast härifrån, så allt var smidigt. Det var en enorm skilland att köra utan dammsugare. det märkte jag när munstycket lossande under arbetet. Men det är som du myrstack säger. dammigt det blir det oavsett.har nu lagt lite gipsputs på håligheterna. Är det något annat jag ska tänka på innan kakling?

• Vägg förberedd för kakling efter att kakelfix avlägsnats med saneringsfräs, synlig gipsputs och rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur har det gått? Står inför samma uppgift om några dagar :-)

P ptk skrev:
Hur har det gått? Står inför samma uppgift om några dagar :)
Det har gått fint! bygger köket nu, så kaklingen får vänta lite. saneringensfräsen i en industridammsugare som jag hyrde på ramirent gjorde jobbet på 30min.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.