Hej på er!

En helt okunnig kille här som köpt sig en lägenhet för ett tag sedan och insett att man vill bli av med ett inbyggt matbord som som man inte är helt nöjd med. Problemet som jag undrar över innan jag börjar skruva loss och inse att det är mer jobb än vad jag tänkt är:

Det verkar som personerna som bodde här innan har tapetserat runt bordet och att det kommer lämna ett hål i tapeten. Hur gör jag för att laga hålet som uppstår? Bordet sitter utmed hela väggen så kommer ju lämna ett hål som är ca 8-10cm i höjd längs med hela väggen. Är det bäst att tapetsera om allting eller kan man lösa det på ett enklare vis (ex. spackel och ny tapet över hålet som bildas).

Tacksam som fan för hjälpen
Med vänlig hälsning
Okunskap

• En trähylla på en vit vägg med en dekorativ ljushållare som visar ett trädmotiv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En skåplucka med gångjärn och en spricka i väggens hörn, nära taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
OJ inte renskuret på undersidan heller. Du kan ta bort bordet och snygga till alla tapetflisor, hoppas det inte är spacklat. Tapeten verkar vara neutral så mät hur brett hålet blir, gå till en tapetbutik och prata med om detta. Det finns remsor som sätts som dekor vid tak eller mitt på vägg, kanske finns någon som passar för ögat. Detta är billigast , annars skrapa/spackla och tapisera om allt.

J jonaserik skrev:
OJ inte renskuret på undersidan heller. Du kan ta bort bordet och snygga till alla tapetflisor, hoppas det inte är spacklat. Tapeten verkar vara neutral så mät hur brett hålet blir, gå till en tapetbutik och prata med om detta. Det finns remsor som sätts som dekor vid tak eller mitt på vägg, kanske finns någon som passar för ögat. Detta är billigast , annars skrapa/spackla och tapisera om allt.
Ja tapeten är neutral och sedan målad. Jag har färgkoden från tidigare ägare så att måla över är inga problem. Ska ta ditt råd och åka förbi en tapetbutik. Tänkte aldrig ens på den tanken. Känns surt att behöva tapetsera och måla om allt då jag i övrigt är nöjd med utseendet av köket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.