Redan när vi flyttade in för ca fem år sedan var granhäcken mycket bred och på sina ställen ganska risig. Så bred att den var lite för nära vägen.
Nu fem år senare är den ännu lite risigare på sina ställen men framförallt så har den blivit så bred att den riskerar att repa lacken på bredare fordon som kör förbi emellanåt.
En tanke vi har är att helt enkelt riva ner alltihopa och plantera något annat där. D.v.s. inte gran.
Men är det något man bör tänka på när det varit en granhäck där innan? Jag tänker väl kanske främst på om man behöver göra något med jorden som jag förstått blir sur av gran. Och räcker det med att bara ta bort en halvmeter brett ”dike” av rötterna tro?