Har inte orkat ta tag i att ta bort alla friskluftsventiler efter konvertering till mekanisk ventilation men nu har jag ett rum där jag verkligen måste göra iordning en gammal ventil invändigt pga att jag ska bygga för det. Hur gör man detta korrekt?
Väggen ser ut som på korten nedan. En spånskiva med svart plast bakom. Ska jag bara låta isoleringen ligga kvar, ta bort lite mer spånskiva, tejpa ditt ny plast och sen täcka det med gips/osb? På utsidan sitter ventilen kvar men det tar jag nästa sommar. Funkar det månntro?
Väggen ser ut som på korten nedan. En spånskiva med svart plast bakom. Ska jag bara låta isoleringen ligga kvar, ta bort lite mer spånskiva, tejpa ditt ny plast och sen täcka det med gips/osb? På utsidan sitter ventilen kvar men det tar jag nästa sommar. Funkar det månntro?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Denna del är byggd -79 och har en ångspärr både i tak och väggar vad jag kan se av gammal svart tjockare plast. Jag gjorde så nu att jag tejpade dit ny byggplast, borde funka bra.
Fogskum är väl knappast diffusionstätt föresten? Eller finns det sånt som är det?
Fogskum är väl knappast diffusionstätt föresten? Eller finns det sånt som är det?
Klicka här för att svara