Behöver ta bort "frontplåten", för att rengöra den och inspektera avloppsslangen, men blir inte klok på hur man ska göra.

Har en torktumlare som står ovanpå den, måste man ta bort torktumlaren för att komma åt? (t.ex. lossa topplåten)

/ Tomas

• Frontmatad tvättmaskin med en torktumlare ovanpå och tvättmedelspaket vid sidan, i ett utrymme med träpanel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Jag tror det ska vara 2 torxskruvar i framkant undertill och 1 bakom doseringslådan

D Daniel Karlsson4 skrev:
Jag tror det ska vara 2 torxskruvar i framkant undertill och 1 bakom doseringslådan
Tusen tack, jag ser torxskruvarna i framkant och bakom doseringslådan.

Jag måste nog lyfta ner torktumlaren för att komma skruvarna undertill ev. "palla upp" upp den lite, så kan inte testa just nu.

Redigerat:
  • Gilla
Daniel Karlsson4
  • Laddar…
Tusen tack igen. Pallade upp tvättmaskinen cirka 10cm, då gick det bra att komma åt och få loss allt.

Några detaljer iaf. någon annan behöver samma sak:

* Skruvarna är Torx 20
* Vid doseringsluckan finns 3 Torx skruvar, det är den nedersta (se bild).
* Glöm inte lossa slangen vid rensluckan och skruva loss nödöppnaren innan, vanlig stjärnskruvmejsel (se bild).

• Tvättmaskin med synlig doseringslucka och en Torx-skruv markerad med röd cirkel vid nederkant, träpanel och kablar i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Bild på tvättmaskinens renslucka med en svart slang och röd nödöppningsring.
    Skapa konto
  • Framsida av en tvättmaskin med detaljer markerade, inklusive platsen för tre Torx-skruvar vid doseringsluckan och nödöppnaren vid rensluckan.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.