Tjena. Vill ta bort elementet i sovrummet, har det alltid avstängt ändå.
Tänker att det förstör för resten av elementen i kåken när detta är stängt, eller har jag fel?
Finns det nån snygg lösning för att bara leda vidare vattnet när vi tagit bort elementet.
Är ju lite tråkigt att ha en bygel som sticker upp och ner igen typ 7cm ifrån väggen.
Ska riva bort tretex och gipsa hela rummet så behöver få bort det.
Ska även lägga heltäckningsmatta.
Tänker att det förstör för resten av elementen i kåken när detta är stängt, eller har jag fel?
Finns det nån snygg lösning för att bara leda vidare vattnet när vi tagit bort elementet.
Är ju lite tråkigt att ha en bygel som sticker upp och ner igen typ 7cm ifrån väggen.
Ska riva bort tretex och gipsa hela rummet så behöver få bort det.
Ska även lägga heltäckningsmatta.
Men förstör man inte flödet i dom andra elementen när detta är avstängt?H heimlaga skrev:
Jag har inte en aning men ibland läser man att man ska ha alla element öppna
Avstängd radiator eller bortplockad radiator är samma sak för systemet.
Fördelen med avstängd radiator är att det är extremt enkelt att aktivera värmetillförsel om det skulle behövas.
Eftersom det är tvårörssystem så pluggas rören om radiatorn plockas bort.
Byglas rören så kortsluts systemet.
Om radiatorn plockas bort så kommer det antingen sticka upp pluggade rörändar ur golvet, eller så måste delar av golvet rivas upp.
Fördelen med avstängd radiator är att det är extremt enkelt att aktivera värmetillförsel om det skulle behövas.
Om radiatorn plockas bort så kommer det antingen sticka upp pluggade rörändar ur golvet, eller så måste delar av golvet rivas upp.
Jaha, då får de sitta kvar då.Demmpa skrev:
Avstängd radiator eller bortplockad radiator är samma sak för systemet.
Men behöver ändå ha hit en rörmokare som kan plocka bort det en stund så jag kan gipsa och måla bakom.
Eller finns det någon smidig lösning för det också?
Klicka här för att svara