Är det någon som gett sig på att ta bort ”spegeln” enligt bild på innerdörrar? Hur blev resultatet och hur gick du tillväga? Jag är alltså ute efter att få en helt slät dörr.
Hyvla? Slipa? Spackla? Lackera?
Knacka in från sidan med kil?
Hyvla? Slipa? Spackla? Lackera?
Knacka in från sidan med kil?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har dörren moderna Clickgångjärn så är det nog försvarbart att köpa en ny slät och sälja den här.
Bort med spegeln och limma dit en tunn skiva ovanpå hela dörren är bästa sättet att få ett bra resultat annars har ni förmodligen att göra i några timmar med spackling, slipning, spackling, slipning, målning, slipning, målning, slipning och målning.
Bort med spegeln och limma dit en tunn skiva ovanpå hela dörren är bästa sättet att få ett bra resultat annars har ni förmodligen att göra i några timmar med spackling, slipning, spackling, slipning, målning, slipning, målning, slipning och målning.
Tyvärr, gammal standard på dörrarna med den typen av gångjärn. Har även kollat på de dörrar som bygghandlarna säljer med gammal standard men går inte att byta till dessa heller då låskolven sitter för lågt på mina dörrar.Mattias Andreasson skrev:
Har dörren moderna Clickgångjärn så är det nog försvarbart att köpa en ny slät och sälja den här.
Bort med spegeln och limma dit en tunn skiva ovanpå hela dörren är bästa sättet att få ett bra resultat annars har ni förmodligen att göra i några timmar med spackling, slipning, spackling, slipning, målning, slipning, målning, slipning och målning.
Intressant tanke med den tunna skivan på…. det får jag klura på hur det skulle se ut och vad det skulle vara för skiva. Tack!
Hej, jag funderar på precis samma sak. Har likadana dörrar. Har du löst det?S Sofia19 skrev:
Jag har gjort det på ett gäng garderobsdörrar. Det var rätt enkelt. Fast anledningen att jag gjorde det var att listerna satt så dåligt att de höll på att trilla av, så om någon limmat dit dem lite bättre kan det bli klart mer jobb. Men bänd/knacka bort, slipa spackla slipa måla. Är man inte bra på att måla får man lämna bort det, men då börjar det bli rätt dyrt för ett litet enkelt fix.
Klicka här för att svara