Hej,
Ska byta köksö och upptäckte till min förvåning att man sågat ur golvet och fäst köksön med fastbultade vinkeljärn ner i betongplattan.
Att få golvet fint kommer bli ett problem, men just nu är mitt problem hur jag får loss vinkeljärnen och eventuellt hur jag kan få loss eller jämna ner bultarna till samma nivå som plattan? Några idéer?
Ska byta köksö och upptäckte till min förvåning att man sågat ur golvet och fäst köksön med fastbultade vinkeljärn ner i betongplattan.
Att få golvet fint kommer bli ett problem, men just nu är mitt problem hur jag får loss vinkeljärnen och eventuellt hur jag kan få loss eller jämna ner bultarna till samma nivå som plattan? Några idéer?
Det där är ju någon typ av spikplugg, sitter nog inte så hårt. Jag skulle börja med att bända lite med kofoten under vinkeljärnet, antagligen lossnar det då. Som steg två tar jag huggmejseln och en hammare och drämmer till på huvudet till spikpluggen, och om prylarna mot förmodan fortfarande är kvar får man väl ta vinkelharry och kapa bort huvudet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden