Ska ta bort detta svarta på källarväggen.
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in![]()
Ha börjat med vinkelslip och dessa som jag hade hemma.
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in![]()
Funkar helt ok i en kort stund, sen är de slut.
Borde finnas något bättre lämpat?
-
-
-
-
26 mar 13:50 #4
Det dammar något fruktansvärt så efter några minuter ser man ingenting, så andningsmask på!
- Laddar…
-
Medlem · Halland · 3 571 inlägg 26 mar 13:5926 mar 13:59 #5
Jag använde en sån coromantskiva på vinkelslipen när jag tog bort asfalten på utsidan min källarevägg vid omdränering. Fruktansvärt effektiv men som sagt, mask, riktig mask (ingen coronablöja!) på, glasögon och hela faderullan. Det dammar något fruktansvärt!
- Laddar…
-
26 mar 14:50 #6
Har satt in en fläkt för att dra ut damm. Gör rejäl skillnad.
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in -
-
30 mar 08:08 #8
Golvet ska jag grävas ur och isoleras.
Beroende på hur djupt jag kan gräva ur så blir det antingen golvvärme eller vanlig radiator.
Taket ska fixas till så det ser lite bättre ut, oklart hur. Så tips mottages.
Eventuellt gips mellan balkarna och sen bygga en lite låda runt balkarna eller en sådan låtsas träbalk.
Att inte taket blir slätt är nästan en fördel då det ska vara "bio" rum. -
30 mar 08:09 #9
Så här långt har jag kommit
Inloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga in- Laddar…
-
-
30 mar 13:29 #11
Är då med att bära ut och ta till tippen.
En vinkelslip har brunnit upp också
Men den var inte ny, och den var från Biltema. Så det var väl inte helt oväntat.- Laddar…
-
-
29 apr 19:21 #13
[QUOTE="Mortsken, post: 5186383, member: 195774"
Taket ska fixas till så det ser lite bättre ut, oklart hur. Så tips mottages.
Eventuellt gips mellan balkarna och sen bygga en lite låda runt balkarna eller en sådan låtsas träbalk.
Att inte taket blir slätt är nästan en fördel då det ska vara "bio" rum.[/QUOTE]
Jag satte Forestia takpanel från Bauhaus i taket när jag fixade källaren . Spånskiva med vit plastfolie på. Det blev betydligt bättre till rimligt pris. Lite vågigt för underlaget var inte helt plant, men helt ok.
/Höghus -
-
1 maj 18:58 #15Inloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga in
Det var svettigt!- Laddar…