5 674 läst ·
7 svar
6k läst
7 svar
T2 Blå golvvärmekabel för inspackling - hur göra?
Har fått golvvärmen lagd i nya badrummet, men upptäcker nu att kabeln som går upp till termostaten är, för att uttrycka det enkelt, TOKLÅNG!
Går det att kapa 20cm av denna utan risk?
I dagsläget är det ju skalad tråd ytterst, 3st för att vara exakt
Annars kommer termostaten få sitta på ca 210cm höjd från golvet!
Går det att kapa 20cm av denna utan risk?
I dagsläget är det ju skalad tråd ytterst, 3st för att vara exakt
Annars kommer termostaten få sitta på ca 210cm höjd från golvet!
Medlem
· Segeltorp
· 8 inlägg
Har för mig att det är skärm(jord) samt fas och nolla och dessa går att korta av. Du får ej kapa i den delen som ligger i golvet.
T2 blå levereras med 2.5m kallkabel.
Kallkabeln går att klippa till önskad längd varsomhelst. Samma gäller golvgivaren.
Tänk på täta givarröret ordentligt före spackling så att givaren går att byta om oturen skulle vara framme så småningom.
Lycka till
Kallkabeln går att klippa till önskad längd varsomhelst. Samma gäller golvgivaren.
Tänk på täta givarröret ordentligt före spackling så att givaren går att byta om oturen skulle vara framme så småningom.
Lycka till
okej, så kallkabeln är alltså den del som går "ovan golv",Ljus skrev:
dvs från slutet av kabeln och 2.5m "mot" själva värmekabeln?
Japp det är den kalla kabeln som är starten på slingan och går i röret upp till dosan för termostaten. Eller slutet som du tänker. Den är mycket tjockare än själva värmekabeln som enbart skall ligga i golvet och under inga omständigheter i väggen upp till termostaten.
toppen, då är det ju klart att elektrikern kan fixa detLjus skrev:
Dokumenteras den och läggs av Raychem Certifierad PRO installatör så är det 20års garanti, 12år annars.
Men du la den inte själv?
Men du la den inte själv?
Redigerat:
Klicka här för att svara