1 689 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
T.A.C 2112 reglersysytem
Hej har införskaffat en tac 2112 för att reglera shunten på min panna och har monterat utecensor, framledingscensor och inne givare för att reglera på bästa sätt, problemet som jag har att tac inte vill leverera ut 24v ac till shuntmotorn, är det någon som har en aning om vad som kan vara problemet?
Indikerar centralen att den skall öppna/stänga ventilen (Svart triangel som pekar upp/ner på display).
Matar du in 24V på KC3?
Matar du in 24V på KC3?
Skall in 24V eller 0V på KC3 beroende på hur ditt ställdons skall kopplas, kontrollera kopplingsschemat.
Dessa centralerna har reläutgång till ställdonen för att man skall kunna mata dem med annan spänning än manöverspänningen till centralen.
Dessa centralerna har reläutgång till ställdonen för att man skall kunna mata dem med annan spänning än manöverspänningen till centralen.
Om jag läser rätt så kommer du inte få det att fungera.
Din central ger ut en öka/minska signal men det ställdonet (ara639) skall ha 0-10V signal.
Din central ger ut en öka/minska signal men det ställdonet (ara639) skall ha 0-10V signal.
Jag som missade va små + och - på schemat.
Men då skall du ha in 24V på KC3, utgångarna skall du koppla in på 3 och 4 på ställdonet och 24v matning till ställdonet på 5 och 6. Kontrollera att du får noll och 24V rätt på matningen.
1 och 2 på ställdonet är till för vidarkoppling av styrsignal så där skall inget kopplas in.
Är du osäker ta hjälp av någon, felaktig inkoppling kan göra att ställdonet går sönder.
Men då skall du ha in 24V på KC3, utgångarna skall du koppla in på 3 och 4 på ställdonet och 24v matning till ställdonet på 5 och 6. Kontrollera att du får noll och 24V rätt på matningen.
1 och 2 på ställdonet är till för vidarkoppling av styrsignal så där skall inget kopplas in.
Är du osäker ta hjälp av någon, felaktig inkoppling kan göra att ställdonet går sönder.
Det ställdonet är bara för olika typer av analoga styrsignaler inte öka/minska om man ser till databladens inkopplingsanvisningar och symboler. Är nog fel i texten där det står även 2/3 punktsfunktion. Ser ut att vara ett fint don men fel i detta fallet, finns ju de andra ARA avsedda för detta och med 24 eller 230V motor.
Klicka här för att svara