Hej,
Vi har ett gammalt vit och lila Syrén träd på gården, den vita har en grov stam, medans de lila är mindre stammar som växt upp runt den grova stammen går in bland den grovas grenar och skapar ett stort träd med både vita och lila blommor.
Nu har vi fått höra att vi bör kapa bort alla smala stammarna med lila blommor då dessa kommer ta död på den stora grova med vita blommor. Har inte hört det tidigare och inte hittat nå info om att det stämmer.
någon som har nå koll på detta?