Hej!
Har funderat fram och tillbaka länge inför detta projekt.
Jag har disskuterat delar av det här på byggahus.se förut, så eventuellt känner ni igen bilderna.
Syftet med projektet är att få till en dränering och samtidigt skapa en grund för framtida tilläggsisolering.
Jag har skapat en pdf som jag tänkt använda som underlag för insamling av offerter.
http://fredand44.webs.com/dranering/betong-projekt.pdf
Nu skulle det vara jätteintressant att få höra vad ni tycker om projektet, (genomförbart eller tokigt). Kanske har någon annan gjort något snarlikt och kan dela med sig av sina erfarenheter. Självklart oroar man sig ju för fallgropar.
Jag hoppas att jag varit tydlig med vad som ska uppnås, annars får ni gärna kommentera om det är något som upplevs som otydligt. Kan nämna att för ett år sedan gjorde jag ett försök på att få tag på firma som skulle åta sig detta men ingen nappade. Kan tro att jag på något vis var otydlig eller så avskräcker dräneringsarbetet det hela.
Enormt tack på förhand.
Mvh
Fredrik