Hej alla byggnadsglada
Har en fundering när det kommer till våran takbalk(bärande) som ni ser på bilden, behöver den kläs i med gips ? eller kan den vara som den är.
 
  • PC050115.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PC050114.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Milkshaken
Vill ni ha hyfsat brandsäkert så ska ni gipsa den med.... Vill ni ha tapet, eller annat fäst i den så Gips.... men annars är den väl fin med snygga kvistar... Lasera den bara med den färg ni önskar...
 
Det är visserligen sant att balken blir mer branskyddad med gips men jag skulle tro att balken klarar sig betydligt lägnre än andra (bärande) delar vid en ev. brand. Det tar lång tid för en så pass grov träbalk att brinna av.
 
Som MoN säger, så är det hög bransklass på limträbalkar. Betydligt mycket bättre än stålbalkar etc. Så tycker du ska behålla den framme, snyggt med en sådan balk!
 
Behåll den, bygga in kan du alltid göra senare.
 
Tack för svaren
Då blir den en lassyr på denna
H/Tacksam
 
Vår nockbalk är 115x630 men delvis inbyggd så den ser ut som 115x300. vitlaserad. jäkligt snyggt om jag får säga det själv
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.