191 829 läst ·
961 svar
192k läst
961 svar
Sydöstra hörnet av Sverige
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 239 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Prisvärt
Vad fick de för underlag?
Vet att autodesk tidigare hade någon beta(mobilapp?) i ReCap där man kunde ladda upp bilder för att deras servrar skulle lägga ihop dessa till en enkel modell.
Vad fick de för underlag?
Vet att autodesk tidigare hade någon beta(mobilapp?) i ReCap där man kunde ladda upp bilder för att deras servrar skulle lägga ihop dessa till en enkel modell.
Underlaget var ett gäng foton från olika håll samt drönarfoto och några måttangivelser.richardtenggren skrev:
som alltid en massa tankar, planer, funderingar osv... Förr eller senare vill jag komplettera med ett garage för en hobbybil... och då kanske nåt sånt här. Några tankar och feedback?
De stora glasrutorna är såklart vända in mot tomten, och inte ut mot gatan. Det innebär att jag kommer kunna se bilen, inne ifrån vardagsrummet i huvudhuset hela året...
Som sagt tidigare i tråden, så är det blå själva garaget, det grå är kompletterande infart...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
De stora glasrutorna är såklart vända in mot tomten, och inte ut mot gatan. Det innebär att jag kommer kunna se bilen, inne ifrån vardagsrummet i huvudhuset hela året...
Som sagt tidigare i tråden, så är det blå själva garaget, det grå är kompletterande infart...
Logga in
Skapa konto
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 239 inlägg
Rent tekniskt borde det ju vara möjligt precis som stora fönster i ett hus. Med väl placerad belysning i garaget kan det bli riktigt läckert på kvällen! Fick mig att tänka tillbaka på ett ställe här hemma där det var någon som hade sin motorcykel på liknande vis. Kom man från rätt håll på cykel kunde man spana in skönheten.
Jag tänker precis tvärtom - inte visa upp för andra, men jag vill gärna själv kunna se hobbybilen inifrån min tomt och från huset även på den trista säsongenrichardtenggren skrev:
om vi tänker på samma hus (till höger direkt efter bron…)richardtenggren skrev:
ja det kändes rätt osvenskt från början när det var nybyggt men nu med insynsskydd runt tomt och pool så det bara syns från egna tomten så är det väl ungefär som TS beskriver att han vill ha det?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Jo, vi tänker nog på samma och du har nog rätt i det du skriver, jag har inte lagt märke till någon Ferrari där på ett tag nu.B Brainy skrev:
Tyckte det var en rolig idé för att det troligtvis retar passerande. Min första tanke var dock stöldrisken, men den påverkas säkert inte nämnvärt.
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Vad tror ni om denna lösningen - dvs att låta befintligt trädäck ligga kvar och sen med fasta låga fötter lägga granitklinkers... Nivåskillnaden och därmed höjningen blir isåfall 10mm + plattan som är 20mm.
Har 4cm till altandörren, i övrigt bara skjutpartier så där spelar inte nivåskillnaden nån roll...
Bild från Dekora's hemsida
Har 4cm till altandörren, i övrigt bara skjutpartier så där spelar inte nivåskillnaden nån roll...
Logga in
Skapa konto
Bild från Dekora's hemsida
Medlem
· Blekinge
· 12 257 inlägg
klinker på altanen är ju sååå mycket snyggare än alla getto-lösningar med grönt trallvirke. Undrar dock hur mycket man får väga om man trampar mitt på en platta utan att den knäcks.