rampante rampante skrev:
är det görligt med att ha uppfarten på detta sättet tror ni?
Det måste ju räcka mer än väl. Även med en bil i carporten har du ju en hel billängd att backa förbi infarten till garaget innan du svänger in i det.

Det där blir bra! (y)

• Gilla
rampante
  • Laddar…
richardtenggren
Prisvärt ;)

Vad fick de för underlag? :)

Vet att autodesk tidigare hade någon beta(mobilapp?) i ReCap där man kunde ladda upp bilder för att deras servrar skulle lägga ihop dessa till en enkel modell.

richardtenggren richardtenggren skrev:
Prisvärt ;)

Vad fick de för underlag? :)

Vet att autodesk tidigare hade någon beta(mobilapp?) i ReCap där man kunde ladda upp bilder för att deras servrar skulle lägga ihop dessa till en enkel modell.
Underlaget var ett gäng foton från olika håll samt drönarfoto och några måttangivelser.

• Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
som alltid en massa tankar, planer, funderingar osv... Förr eller senare vill jag komplettera med ett garage för en hobbybil... och då kanske nåt sånt här. Några tankar och feedback?

Skiss av garage med stora fönster som visar en orange sportbil inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skiss av ett garageprojekt med en orange hobbybil, stora glasrutor mot tomten, och infartsytor markerade i blått och grått.
Skapa konto
Ritning av ett garage intill en orange Lamborghini, stora fönster mot en tomt och texten "The Frame".
De stora glasrutorna är såklart vända in mot tomten, och inte ut mot gatan. Det innebär att jag kommer kunna se bilen, inne ifrån vardagsrummet i huvudhuset hela året...

Som sagt tidigare i tråden, så är det blå själva garaget, det grå är kompletterande infart...
Satellitbild över en tomt med markuppritat förslag på ett blått garage och grå infart.
Skapa konto

rampante rampante skrev:
Det innebär att min fru kommer kunna se mig, inne ifrån vardagsrummet i huvudhuset hela året...
Funkar det så. ;)

• Haha
Immobil
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Funkar det så. ;)
Hahaha... den var bra... Notera dock att det är helvägg längst in i garaget, så lite gömslen finns det allt... :-)

• Älska
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Rent tekniskt borde det ju vara möjligt precis som stora fönster i ett hus. Med väl placerad belysning i garaget kan det bli riktigt läckert på kvällen! Fick mig att tänka tillbaka på ett ställe här hemma där det var någon som hade sin motorcykel på liknande vis. Kom man från rätt håll på cykel kunde man spana in skönheten.

• Gilla
rampante
  • Laddar…
richardtenggren
Finns ett hus i ett område här där de satt in ett glasparti i garaget för att visa upp Ferrarin, kanske lite ”osvenskt” men :)

Finns ett hus i ett område här där de satt in ett glasparti i garaget för att visa upp Ferrarin, kanske lite ”osvenskt” men :)
Jag tänker precis tvärtom - inte visa upp för andra, men jag vill gärna själv kunna se hobbybilen inifrån min tomt och från huset även på den trista säsongen

• Gilla
Beemaster och 3 till
  • Laddar…
om vi tänker på samma hus (till höger direkt efter bron…)
ja det kändes rätt osvenskt från början när det var nybyggt men nu med insynsskydd runt tomt och pool så det bara syns från egna tomten så är det väl ungefär som TS beskriver att han vill ha det?

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
B Brainy skrev:
om vi tänker på samma hus (till höger direkt efter bron…)
ja det kändes rätt osvenskt från början när det var nybyggt men nu med insynsskydd runt tomt och pool så det bara syns från egna tomten så är det väl ungefär som TS beskriver att han vill ha det?
Jo, vi tänker nog på samma och du har nog rätt i det du skriver, jag har inte lagt märke till någon Ferrari där på ett tag nu. :)
Tyckte det var en rolig idé för att det troligtvis retar passerande. Min första tanke var dock stöldrisken, men den påverkas säkert inte nämnvärt.

Rätt högt vatten idag efter stormandet... Fick gå ut och rädda vilstolarna ute på bryggan så de inte skulle flyta iväg...

• Gilla
Greatstomp och 1 till
  • Laddar…
rampante rampante skrev:
Rätt högt vatten idag efter stormandet... Fick gå ut och rädda vilstolarna ute på bryggan så de inte skulle flyta iväg...
[video]
Haha oj! Spännande om du tagit några steg för mycket där

Vad tror ni om denna lösningen - dvs att låta befintligt trädäck ligga kvar och sen med fasta låga fötter lägga granitklinkers... Nivåskillnaden och därmed höjningen blir isåfall 10mm + plattan som är 20mm.
Har 4cm till altandörren, i övrigt bara skjutpartier så där spelar inte nivåskillnaden nån roll...
Granitklinkerplatta på låga fötter ovanpå befintligt träträdäck, utomhusrenoveringsidé.
Skapa konto

Bild från Dekora's hemsida

• Gilla
Beemaster
  • Laddar…
klinker på altanen är ju sååå mycket snyggare än alla getto-lösningar med grönt trallvirke. Undrar dock hur mycket man får väga om man trampar mitt på en platta utan att den knäcks.

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.