Status
Inte öppen för fler kommentarer.
R
anders07 skrev:
Eller köp en billig Android platta på Blocket... Jag kör Android via AllCast till AppleTV och det fungerar fint.
hej, jag har en billig androidplatta hemma faktiskt! Kan jag koppla samman den med apple tvn menar du? Kan du beskriva mer i detalj hur man gör?!

Jag kör gen 2 och iphone 6 samt ipad air

R
Steinmeister skrev:
Jag kör gen 2 och iphone 6 samt ipad air
ok, funkar inte för mig, stödjer tex iphone 6 flash eller? Vad kan vara skillnaden med min iphone 4s?

tror snarare det är apple tv 2 som man kan jailbreaka?

R
vad menar du? Vad innebär jailbreak?

R
ska jag alltså ladda ner "allcast" på android plattan och hur gör jag sen?

R
har nu laddat ner allcast men hur startar jag streamingen? De kommer inte upp nån ikon på androiden som säger att jag kan skicka över bilden till tvn?!

R
anders07 skrev:
Eller köp en billig Android platta på Blocket... Jag kör Android via AllCast till AppleTV och det fungerar fint.
de går ju inte o streama från en web browser med allcast!

Roland112 skrev:
vad menar du? Vad innebär jailbreak?
apple tv generation 2 gick att jailbreaka vad jag läst, men inte apple tv generation 3... (inte än iaf)

det innebär typ att man kan ändra i programvaaran, och lura den så man kan spela upp i stort sett vad som helst...

J
Funkar inte allcast, prova ezcast på din Android. Nu har jag inte nån Apple TV längre utan kör chromecast, men ezcast stödjer Apple TV också. Där kan du skicka hela skärmen precis som vanligt. Jag letade upp en länk på Youtube där man demar exakt detta.
Cast to Apple TV: https://youtu.be/Ks3b6lU2DlU

R
ska testa ikväll, tack!

R
ezcast fungerade inte med swefilmer, den säger "page not found 404" när man trycker på en film. Testade dock min iphone 4s nu igen och nu verkar man ha ändrat mediaspelare på swefilmer igen så nu kan jag spela filmer?!?!?!
Har de tagit till sig av kritiken tro och ändrat tillbaka till den spelare som iphone hanterar?

För mig har det funkat bra hela helgen med iPhone och Apple tv. Jag vill absolut inte låta dryg på ngt sätt men utifrån dina frågor samt fundering kring kreditkort osv så verkar du inte så kunnig om dylika sidor/upplägg. Jag vill bara skarpt påtala att du aldrig ska lämna ut dina kortuppgifter på liknande sidor. Sen skriver flera av dessa sidor dessutom ut detta själv. Du kanske ska överväga en prenumeration på HBO eller Netflix som är lagligt?

R
swefilmer funkar på iphone igen!

• Gilla
olofh
  • Laddar…
anders07 skrev:
Har Allcast på plattan. Nu undrar jag om du kan förklara hur jag streamar från Dreamfilm till Appl TVn via allcast.
Thanx

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.