Byggahus.se

Swefilmer och streama med iphone slutat funka?!

Status:
Stängd
  1. R
    Bannad Nivå 12
    Jag brukar streama film via min iphone till min apple tv från swefilmer.com men idag strejkar dock detta fullständigt när jag försöker via swefilmer, det står bara följande på tvn när jag testar "ett fel inträffade när innehållet lästes in. Försök igen senare."

Tjejens iphone har vi också testat med men samma sak. Går vi båda däremot in på youtube och spelar upp via apple tvn så funkar de perfekt. Hur kan plötsligt swefilmer inte funka när de gjort de innan?!?!

2. S
    Medlem Nivå 7
    Appletv stöder inte de nya mediaspelarna Swefilmer börjat använda. De är den ryska spelaren och den som heter Megatv som inte funkar. Dock har de nya filmerna flera olika spelare så man hittar oftast en som funkar. De olika spelarna visas ovanför filmrutan och heter "player". Prova dig fram.

• Laddar…
  3. C
    Medlem Nivå 14
    tack! har undrat samma sak... däremot funkar dreamfilm som vanligt... även swesub . tv funkar igen

4. R
    Bannad Nivå 12
    jag har testat allt på swefilmer men ingen "player" fungerar för någon film :(

Dreamfilm.se har ju också lagt ner men hänvisar istället till dreamfilmHD.se iställlet men där måste man anmäla ett kreditkort för att få streama film men att man inte kommer dra några pengar. Har någon gjort detta, känns lite osäkert, vad ska de med mina kontouppgifter till om de ändå är gratis?!?!?!

Även swesub.tv kräver samma sak?!

Redigerat 27 mar 2015 08:54
  5. S
    Medlem Nivå 7
    Kag hävdar fortfarande att vissa players fungerar. Ja har generation två av appletv. Prova att starta om appletv innan du försöker med airplay, ibland är det problem med nätverket.

Dreamfilmhd funkar utan kreditkort, man måste bara lära sig navigera bland alla popups. Problemet där är att de kör separata textspår, detta klarar inte appletv så texten stannar på paddan istället för att följa med till tv.

• Laddar…
  6. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 21
    Hos exempelvis Swedbank kan man skapa ett virtuellt e-kort som man kan limitera till några få kronor. En annan tjänst med virtuella kort är https://www.entropay.com/ som man laddar med valfritt belopp. Det finns även flera andra liknande tjänster.

7. R
    Bannad Nivå 12
    så med andra ord är alla möjligheter att streama film från iphone till tvn med text inte möjlig på något sätt längre?!?!

8. S
    Medlem Nivå 7
    Jo sålänge det är såkallad "hardsub" att den är inbränd på filmen. Alla swefilmer filmer har fortfarande hardsub.

9. R
    Bannad Nivå 12
    jo men iphone kan ju inte supportera swefilmers mediaspelare längre så då spelar de ingen roll om swefilmer har de inbärnt eller ej!

10. R
    Bannad Nivå 12
    är de ingen annan som lider av samma problem?

11. C
    Medlem Nivå 14
    testade igår och det fungerade inte på varken ipad eller iphone... swefilmer till appletv alltså

12. R
    Bannad Nivå 12
    nae, swefilmer har visst bytt mediaspelare och denna supporterar inga apple produkter....så var de färdigstreamat med andra ord.....:(

13. anders07
    Medlem · Nivå 16
    Eller köp en billig Android platta på Blocket... Jag kör Android via AllCast till AppleTV och det fungerar fint.

14. S
    Medlem Nivå 7
    Hävdar fortfarande att vissa spelare fungerar, tittade på nya Beck i går tex.

15. R
    Bannad Nivå 12
    jag var inne på swefilmer, jag har flera gånger testat att streama just nya beckfilmen, jag har testat samtliga "players" och jag får samma felmeddelande varje gång?
    Kör du apple tv generation 2 och iphone4 s?