Är det någon som har erfarenhet av Swedoors ytterdörrar? Funderar på att köpa Advance Classic Mozart, grå färg. Är lite fundersam på att det bara är 2 gångjärn. Lite rädd för att den slår sig. Garanti i all ära när man ska reklamera så finns det ofta någon hake. 
Den slår sig och det går inte att reklamera då de toleranser Swedoor använder sig av kommer att vara på deras sida.
Min dörr ser ut som en banan, inget man ens skojar bort, men det är ok enligt Swedoor, dessutom gnisslar den för att påminna om sin skevhet varje gång man går in eller ut, detta pga att skevheten bryter så pass i gångjärnen att gnissel uppstår vid öppning och stängning.
Köp dörr av annat märke!!! Hoppas detta var star nog.
Bifogar några bilder, har tagit ner fodret så att det hela suns lite bättre.
Min dörr ser ut som en banan, inget man ens skojar bort, men det är ok enligt Swedoor, dessutom gnisslar den för att påminna om sin skevhet varje gång man går in eller ut, detta pga att skevheten bryter så pass i gångjärnen att gnissel uppstår vid öppning och stängning.
Köp dörr av annat märke!!! Hoppas detta var star nog.
Bifogar några bilder, har tagit ner fodret så att det hela suns lite bättre.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där ser inte bra ut, är det inte mer 4mm om du mäter med en rätskiva som täcker hela dörrbladet?
Om det är mer än 4mm så bör du få dörrbladet utbytt om det inte är för gammalt.
https://www.swedoor.se/fragor-och-svar/vilka-garantier-lamnar-ni-pa-era-dorrar
Om det är mer än 4mm så bör du få dörrbladet utbytt om det inte är för gammalt.
https://www.swedoor.se/fragor-och-svar/vilka-garantier-lamnar-ni-pa-era-dorrar
Dörren är knappt två år.
Swedoor har varit här, justerat så den blev tät, kontrollerat, och sen bedömt den som ok.
Då det är minst åtta mm om man testar med långpasset är det aningen märkligt om man läser det som står på Swedoors webbsida.
Får helt enkelt reklamera igen.
Swedoor har varit här, justerat så den blev tät, kontrollerat, och sen bedömt den som ok.
Då det är minst åtta mm om man testar med långpasset är det aningen märkligt om man läser det som står på Swedoors webbsida.
Får helt enkelt reklamera igen.
M MattDeGothia skrev:
Hur gick det med reklamation en?
Avvaktar, tar tid detta. XL-bygg driver ärendet mot Swedoor då jag köpte dörren där.
Har dock inget större hopp.
Har dock inget större hopp.
Klicka här för att svara