Okej, då ska lägga en beställning senare, ska bli intressant att se resultatet :)

S shagofax skrev:
Film på hur det blev hos mig. Det var lite pilligt att montera och swedoor borde bli bättre på att göra manualer...
Så här drygt 3 år senare, är du nöjd med skjutdörren?
Jag tittar själv på Swedoor med soft close.

Rickard.
Jag köpte en inte en swedoor men en GK skjutdörr med softclose men plockade bort den efter några dagar, mina barn (dagis ålder) fixade inte att öppna skjutdörren pga den extra kraften och det gjorde bara dörren besvärligare för minimal vinning i vår åsikt. Det är ganska svårt/onaturligt att "slänga igen" en skjutdörr så det har verkligen inte varit något problem än.

Jag har Swedoor Soft close - älskar dessa! Har 11 skjutdörrar i vårt hem - nybyggt, arkitektritat hus. Extra höga dörrar från Swedoor.(240cm)
När min dotter var 3år så kunde hon börja öppna alla dörrar själv.

Enda negativa är att 1 softclose gick sönder men vi fick en ny av husleverantören när detta hände. Så procent är låg om man jämföra detta med 10 dörrar som det funkar bra på.

Barn - Inga problem att behöva tänka på detta - de dörrar som barnen inte orka öppna med softclose kan man ju skippa men inget problem vi har haft.

Vi har som sagt bara skjutdörrar med softclose inomhus - älskar detta! Skulle aldrig välja utan

//Villa Cape Lurbo

• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
J J_Lindberg skrev:
Jag har Swedoor Soft close - älskar dessa! Har 11 skjutdörrar i vårt hem - nybyggt, arkitektritat hus. Extra höga dörrar från Swedoor.(240cm)
När min dotter var 3år så kunde hon börja öppna alla dörrar själv.

Enda negativa är att 1 softclose gick sönder men vi fick en ny av husleverantören när detta hände. Så procent är låg om man jämföra detta med 10 dörrar som det funkar bra på.

Barn - Inga problem att behöva tänka på detta - de dörrar som barnen inte orka öppna med softclose kan man ju skippa men inget problem vi har haft.

Vi har som sagt bara skjutdörrar med softclose inomhus - älskar detta! Skulle aldrig välja utan

//Villa Cape Lurbo
Tack för input!
Vet du vilka dörrblad ni har? Jag har helvita släta dörrar i övrigt i huset och tittar på den som heter Stable.
Hur upplever du ljudisolering och så?

Vi har 9/24 Swedoor stabel. Slagdörrar är lite mer isolerade men skjutdörrar så mycket bättre på så många andra plan så det var ett lätt val. Finns säkert bättre dörrar men då blir det brutalt dyrt. Vi är nöjda med dem vi har.

Vi vill maximera ytan o få en elegans i hemmet - skjutdörrar alla dagar i veckan

• Gilla
Kennster
  • Laddar…
Modernt rum med öppen vit skjutdörr, grått golv, och naturligt ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

J J_Lindberg skrev:
[bild]
Tack för filmen!

Är det en glipa ovan dörr och karm på bilden eller vad är det man ser?

Det var en gammal bild när de höll på att bygga huset - inga glipa idag

• Vit stängd dörr med svart handtag, neutral vägg, mjukt ljus, minimalistisk, modern design.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
dfl och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.