14 931 läst ·
30 svar
15k läst
30 svar
Swedbank till Länsförsäkringar
Sida 1 av 3
Jag börjar bli lite smått intresserad av att byta bank till Länsförsäkringar. Jag har varit trogen Swedbank kund i över 30 år men börjar att bli less på dessa.
Hur gör man för att byta bank? Skall huset värderas igen? Vart börjar jag.
Länsförsäkringar tycker jag verkar vettiga. Några kommentarer om detta?
Hur gör man för att byta bank? Skall huset värderas igen? Vart börjar jag.
Länsförsäkringar tycker jag verkar vettiga. Några kommentarer om detta?
Varför skall du byta bank? Om du vill ha bättre ränta, kanske du skall fråga vad du får hos några olika banker först, innan du bestämmer dig.
Den nya banken sköter allt med lånen, möjligen måste du själv säga upp bankkort med mera.
Nej, du behvöer nog inte värdera om huset. Pantbreven finns där redan.
Den nya banken sköter allt med lånen, möjligen måste du själv säga upp bankkort med mera.
Nej, du behvöer nog inte värdera om huset. Pantbreven finns där redan.
Det handlar såklart inte bara om räntan utan även om man kan få till andra förmåner så som visakort, internetbank och andra rabatter.
Vi har aldrig lyckats få till ett bra erbjudande från Swedbank trots att vi har stort bolån och är helkunder. Nu har de även höjt 2 månadsräntan och man får ändå inget bra erbjudande.
Vi har aldrig lyckats få till ett bra erbjudande från Swedbank trots att vi har stort bolån och är helkunder. Nu har de även höjt 2 månadsräntan och man får ändå inget bra erbjudande.
Jobbar du på Swedbank eller?
Nog bör det gå att förhandla till sig ett VISA kort och kanske gratis internetbank, tycker jag.
Förutom en 'ok' ränta.
Har ni kört fast i förhandlingen med Swedbank och inte kommer nånstans så är det väl bara att kontakta den bank ni bestämt er för, så löser dom allt åt er.
Förutom en 'ok' ränta.
Har ni kört fast i förhandlingen med Swedbank och inte kommer nånstans så är det väl bara att kontakta den bank ni bestämt er för, så löser dom allt åt er.
Vi har haft LF Bank i 7 år och är väldigt nöjda. Ett stort plus är att vi har försäkringar och bankkonton på samma ställe, vilket ger en viss rabatt. Funderar även på att börja spara till pensionen men det känns så otroligt tråkigt!
Redigerat:
Hade tidigare LF bank men bytte nu vid senaste husbytet. LF är mer stelbenta och måste fråga stockholm redan vid 3 mille. Lokala Swedbank har mer att säga till om och behöver inte fråga stocholm förrens 10 mille. Så för mej fick jag en mycket bättre deal och framförallt persomligare deal.
Vi ska till och bygga nytt.
Var i kontakt med LF i S-tälje och tjejen förklarade att de inte är med och finansierar nyproduktion, enligt centralt beslut, men hon sa att när vi är klara så måste vi ta kontakt med dem igen.
Fick intrycket att LF var väldigt hungriga på nya affärer så dom ska få en förfrågan i höst.
Var i kontakt med LF i S-tälje och tjejen förklarade att de inte är med och finansierar nyproduktion, enligt centralt beslut, men hon sa att när vi är klara så måste vi ta kontakt med dem igen.
Fick intrycket att LF var väldigt hungriga på nya affärer så dom ska få en förfrågan i höst.
Innan man byter tycker jag att man skall förvissa sig om att man får något bättre. Trots allt är det ett antal timmar man lägger ned på att lägga in betalningsmottagare i Internetbanken, ändra autogiron, ändra kontonummer hos lönekontoret, skriva papper om man har lån och lära sig hur kontoutdrag, aviseringar och Internetbank ser ut och fungerar.
En bank som inte vill ge några byggkreditiv, skulle jag aldrig stötta. Hur skall man kunna bygga nytt om alla resonerar likadant?
En bank som inte vill ge några byggkreditiv, skulle jag aldrig stötta. Hur skall man kunna bygga nytt om alla resonerar likadant?
Många banker räknar idag med förväntade räntenivåer, 6-8%, som inte överensstämmer med verkligheten. Om banken tillfälligt fått självan och vill invänta ett stabilare finansklimat så tycker jag det är ärligare att kommunicera det till kunderna än att hitta på orealistiska anledningar som motiv till att man inte vill låna ut pengar....Swetrot skrev:
Redigerat:
Jag tycker det är sunt att ni funderar på att byta men gå först runt till olika banker och kolla villkoren och se om ni vinner på att lägga över lånen till en annan bank. Min erfarenhet är att banken inte bryr sig om argument om bättre villkor om man inte har någon annan banks erbjudande att hota med. Det är inte svårare att byta bank än att byta elbolag och ju fler som byter bank leder till att bankerna förhoppningsvis blir mer måna om sina befintliga kunder så jag kan bara säga byt bank om ni är missnöjda, det tjänar alla på i slutänden!