Byggahus.se

Svetsa pool i rostfritt stål.

1. Silver78
    Självbyggare · Nivå 8
    Klart det går. Men träna innan. Det skall ju helst bli tätt också.

2. J
    Medlem Nivå 8
    hur stor är den? Är den rund?

3. Peter2400
    Medlem · Nivå 21
    Att du jobbat med att svetsa gör väl det lite lämpligare, tänkte mer att det är olämplig
    för en nybörjare.

4. J
    Medlem Nivå 8
    Jo att det blir tätt är ju en förutsättning. Tänkte mer om någon hade testat så att man kunde få lite råd om hur dom gjorde med allt runt omkring också.

5. J
    Medlem Nivå 8
    plåten måste för övrigt vara 1.4404 minst antar jag. Det var en av sakerna jag tänkte fråga om någon visste.

6. Peter2400
    Medlem · Nivå 21
  7. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 21
    Så tänker jag också.
    De hade en varmvattenbassäng på kallbadet i Båstad i RF, verkar schysst.

8. J
    Medlem Nivå 8
  9. J
    Medlem Nivå 8
    Jag har inte bestämt metod än, men är väldigt sugen på en pool. alternativet är ju att köra med liner som så många andra, men det känns ju också lite bökigt och inte helt lätt att få bra. Dessutom är det ju inte jättebilligt heller.

10. D
    Besserwisser · Nivå 22
    Ja, naturligtvis det trodde jag inte behövde nämnas. Det tenderar att rosta ändå om man inte gör rätt.

• Laddar…
  11. Peter2400
    Medlem · Nivå 21
  12. J
    Medlem Nivå 8
    • Laddar…
  13. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    .....men jag kan garantera att rf svetsning inte är något för dig om du tycker att en liner är svår att få bra. Eller omvänt om du vill.....det är inte svårt att få en liner bra om man är normalhändig.....:)

14. FRS
    Medlem Nivå 2
  15. J
    Medlem Nivå 8
    Ok. Jag har aldrig ens sett hur man fixar en liner i verkligheten. Men om det är lätt så lamm man ju överväga det också.