:-[   Joo, han sa faktiskt att Tingsrätten nog var tvungna att inställa förhandlingen !

Och att han skulle ringa dem! Då sa jag att jag åker dit i alla fall och det var
       väl tur, för han ringde aldrig dem till deras stooora förvåning !

:(    Joo, jag fick vänta 9 månader från förra huvudförhandlingen, som var satt till
      14 mars, och då inställdes den pga motpartens försenade slutbevis !

>:(  Mitt krav är cirka 368.000:- och motpartens motkrav är cirka 268.000:-    
      (dvs fullt   betalt och 50 tkr för att de "omprojekterat" huset, vilket innebar
      att de fick ändra sina felaktiga konstruktionsritningar mm, så att de motsvarade
      mitt bygglov, vilket de fått som underlag till min offertförfrågan)

:P   Jag erbjöds cirka 100.000:-    (så jag åtminstone kunde betala advokaten resten
      av det han kommer att debitera mig)   :'(

Ytterligare en kränkning m.a.o.

Helena med
      Sverigestugan

Inger - om du kollat lite tillbaka i detta ärende borde du förstå att vonSassen redan för länge sedan maximalt utnyttjat rättshjälp/försäkring och därefter nedlagt egna stora kostnader - vilka fortsätter att rulla på. Därför bör hon ha en eloge som inte ger vika.

::) Rättshjälp är jag för "rik" för att få... jag är ju förmögen... har en Sverigestuga !

:(    Rättsskyddet som min hemförsäkring erbjuder är 75.000 kr och det är "uppätet"
       för cirka 2 år sedan, så..... det är jag som betalar "själv" nu.

;)    För cirka 1 år sedan höjde de flesta hemförsäkringar sina skydd till cirka 100.000
       kr och en del faktiskt till 150.000 kr....... men vad hjälper det mig.... nu ?

:)    Jag är så tacksam och glad för alla hejarop och allt stöd jag får här på Forumet
      och det är inte lätt att hålla isär allt jag har skrivit om detta bygge och processen !

8-)  Jag får nog ta itu med en egen hemsida för rättsprocessen
      tror

Helena med
      Nationalschabraket

vonSassen skrev:
:) Jag är så tacksam och glad för alla hejarop och allt stöd jag får här på Forumet
och det är inte lätt att hålla isär allt jag har skrivit om detta bygge och processen !

Helena med
Nationalschabraket
Hej VonSassen,

Har kollat din webbsida, och läst dina trådar. Det finns absolut inget tvekan att det är dom som har gjort fel i det hela :o , jag hoppas att du kan försätta kämpa tills "justice is done". Verkligen!

Har du försökt kontakt "Plus" ? ibland kan dålig publicitet ge snabba förändringar.. Jag vet att dom har visat några "slarvbygg" förut..

Wishing you all the luck in the world and appologies for the poor Swedish <englishman>

;D

Tiny skrev:
Meddela när nästa omgång ska köras i rätten så ska jag stå utanför o flagga för dig!
>:(//Tiny
Tack för allt stöd och alla hejarop!   :)

Ny huvudförhandling är utsatt till 9 och 10 januari 2007, tack Tingsrätten     :-*

Helena med
Sverigestugan

Då håller vi tummarna igen.

Fick du någon klarhet i vad som hände med advokaten?

:( Nääää, jag frågade honom vad han var för sjuk och han svarade att han inte visste, men hade känt sig sååå dålig och hade feber. På torsdagen var han i tjänst igen!

:-/ :-/ :-/

Helena med
Sverigestugan

Helena - kan bara hålla tummarna för dig i rätten! Skulle gärna sitta med och se på men tror inte att det kommer att fungera för mig. Vet att ett annat mål skulle upp i höstas i eksjö tingsrätt med liknande problem.

Sly_fox

:(   Har varit hos Advokaten idag och förberett mig för huvudförhandlingen den 9 och 10 januari :( ....
det blir 5:e gången jag är i Tingsrätten i detta mål !

>:(  Huga, finns det någon rättvisa, tro ?

Helena med
Sverigestugan

:D Idag har han och jag konstaterat att vi är friska och glada och alerta
och har tillräckligt "på fötterna" för att det inte ska vara "förkylt" på något sätt
på "döme-dagen" imorgon och övermorgon

8-) Helena med
Sverigestugan

Hur gick det ?

:-?  9 - 21 igår och 9 - 17 idag.... vi klarade det på 2 pressande dagar!

::)  Känns som det har gått hyfsat .... är dö´trött och uppspeedad!

;)   Går nu och lägger mig och vaknar upp ur min Törnrosasömn den 25 januari

när Prinsen, förlåt domen, dimper ner i mitt hem!

8-)  Och då får vi se hur det gått !

Helena med
      Nationalschabrakeet

Håller tummarna för dig :)

/PPalm

::)   Eftersom jag inte är en "äkta" Törnrosa, så måste jag ju både äta och sk-a !

;D    Min advokat var lysande! Han var empatisk och saklig och pläderade och tryckte
      på oklarhetsregeln som gäller mellan "okunnig" privatperson och "professionella"
      näringsidkare, som då bör få ta ansvaret för avtalsutformning mm.

Detta gällde även vid stommonteringen och dess handlingar där man använder
      sig av liknande oklarheter, genom att bl.a. använda sig av olika termer för
      samma saker, vilket förvillar kunden!

:P   Han "mosade sönder" motparternas vittnesmål enligt mitt tycke, speciellt när de
     gjorde sig lustiga över min sammanblandning av vissa fackuttryck.

:D  Jag är med andra ord otroligt nöjd med hans insats och får säga att jag
     "slätar över" alla tidigare missnöjesyttringar och börjar förstå hur han fungerar.
     Jag tror mig också förstå att han ibland bränner ut sig i sitt engagemang och det
     är kanske såna efterreaktioner som gör honom "sjuk" på ett obevisligt sätt
någon gång emellanåt.

Törnrosa med
      Nationalschabraket

Då håller vi alla tummarna för att rätten ser det likadant. Blir lite orolig för det där med "otydlighetsklausuler". Är inte det regler som kommit till senare än ditt bygge, typ 2005 eller så?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.